mboost-dp1
Dansk forskning
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Men hvor en forsker måske tidligere skrev 1 forskningstung artikel på 50 sider, skriver den samme forsker i dag 3 mindre (forskningstunge?) artikler på 15-20 sider. 3 tæller her mere end 1.
Vrøvl, selvfølgelig ser det godt ud på CV'en at have lavet meget, men der bliver også kigget på hvor og hvad der er blevet publiceret og om det er noget der bliver citeret. Et andet er, at man kan ikke finde mange steder, hvor man kan publicere 50 sider (ved ikke om det gælder alle fag dog). Så skal man i hvert fald regne med at punge ud for det. Et tredje er, hvis man gerne vil publicere 50 sider, så skal det være noget gennembrydende. Man kan ikke sende 50 sider ind til en prestigefyldt journal med høj impact factor og regne med at ens lille projekt optager en stor del, uden at have væsentlige resultater. Nej, så må man måske endda nøjes med en meget meget mindre "Letter to the Editor". Desuden, jeg gider sgu da ikke at læse 50 sider, hvis det kan koges ned til 20! Men min oplevelse er, at folk klager over pladsmangel, fordi de skal overholde de krav der bliver stillet af tidskriftet.
Ellers fuldstændig enig i kritikken, selvom jeg tror (håber?) det bliver overdrevet. Jeg blev også meget overrasket, hvor nemt andre navne kommer ind på en artikel, på uni lærer man jo det artiklen beskriver.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.