mboost-dp1

CeBIT 2015, det værd?

Gå til bund
Gravatar #1 - Unicco33
7. jan. 2015 16:30
Halløj peoples,

Vi er en 4 mandsflok som overvejer at tage til CeBIT 2015 messen her til Marts. Men inden vi smider de mange tusinde kroner efter messe-, hotel-, og turbilletter, vil jeg gerne høre, om det overhovedet er turen værd. Umildbart har jeg rigtig svært ved at finde informationer om messen; for det første virker deres hjemmeside ekstremt rodet og uoverskuelig, og for det andet, har det ikke rigtig været muligt at finde oplysendede nyhedsartikler fra arragementet.

Nogle der har prøvet CeBIT-messen før, er det tilsvarende den danske fiasko: Beep - bare større?

- Jimmi N.
Gravatar #2 - Atom
7. jan. 2015 16:45
Jeg har været på messen 2 gange for ca. 10 år siden. Selve messen var STOR og der var mange ting at se. Masser af konkurrencer osv. Men I skal nok mest af alt tage det som en herretur og tage i byen og smage på øllen :) Tyrolerfest i Münchner Halle kan anbefales hvis det stadig kører.

Allerede dengang var messen ved at dreje mere over på consumer produkter og ikke så meget til erhverv hvilket jeg var lidt skuffet over. Men hvis man vil se det seneste i elektronik, gadgets, hardware og des lige så er det en fin messe.

Det plejer at være svært at finde hotel når man kommer tæt på så I skal snart bestemme jer.

Priser på diverse kender jeg ikke.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
8. jan. 2015 08:15
Det er ved at være en del år siden deres fokus blev drejet tilbage på erhverv/B2B. De var træt af alle skoledrengene der invaderede hallerne for at få gratis gøgl og kigge på patter.

Var der sidst i 2008 og der kunne man godt mærke skiftet, ved ikke hvordan det er i dag.
Gravatar #4 - ignuz
8. jan. 2015 15:22
Jeg var der i 2008 og i 2009 i forbindelse med uddannelse og syntes det var fint og spændende. Jeg er dog ikke sikker på at jeg syntes det var det værd hvis jeg selv skulle betale. Derudover kunne jeg mærke i 2009 at det var mindre og at det var præget noget af finanskrisen.
Gravatar #5 - IT-ekspert Kejser
9. jan. 2015 20:26
Jeg var der også i forbindelse med mit grundforløb 2013 - og det var meget erhverv/B2B mindet. Bevares - Samsung, MS og andre var der med en stand - men det var meget businessrettet. Ikke så meget gøgl og patter eller freebies. :)
Gravatar #6 - Unicco33
12. jan. 2015 10:46
Tak for indlæggene. Billetterne bestilles snarest muligt :-).

Forresten, er der nogle der er klar over, om der afholdes konferencer, hvor folk med den "Ticket Exhibition, Full-Event Ticket"-billetten kan deltage?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login