mboost-dp1

Windows Server 2008 - Aktiverings service død

Gå til bund
Gravatar #1 - plazm
29. apr. 2010 20:22
Hej,

Jeg sidder med en Windows 2008 server, som ikke vil lukke mig ind via RDP da den siger at servicen ikke er startet, jeg har prøvet med en normal bruger, men også med en administrator konto, er der nogen mulighed for at jeg kan få servicen startet, eller skal jeg virkelig ud på en 100km køretur?

Fejlkoden er 0x80070426
Gravatar #2 - Mort
29. apr. 2010 20:31
0x80070426 = The service has not been started.

Jeg vil anbefale at du connecter med management console og starter servicen så du kan connecte via RDP.
Gravatar #3 - plazm
29. apr. 2010 21:47
Det lyder rigtig godt, kan det lade sig at gøre remote? Jeg sidder i MMC og prøver at tilføje en computer, men den tilføjer selv \\ foran, og det ser umiddelbart ikk ud til at virke :/
Gravatar #4 - plazm
29. apr. 2010 21:54
Med remote mener jeg selvfølgelig via internettet
Gravatar #5 - TheAvatar
30. apr. 2010 00:08
Hvad med mstsc /admin /v:host
Får du så lov til at gå på?
På gammel mstsc klient, hedder den /console fremfor /admin

Ellers, så skal du VPN til hosten (hvis du har mulighed for det), så bør du kunne remote connecte med MMC, da du så har RPC adgang - så kan du tilgå services, eventlog mv, så du måske kan få fundet hvad det præcise problem er.
Gravatar #6 - plazm
30. apr. 2010 08:43
Desværre virkede ingen af jeres løsninger, men nu er turen lagt bag mig, og serveren har fået et genspark. Tror der skal sættes en server mere op bare i tilfælde af sådan noget træls noget som dette.

Tak for forsøgene!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login