mboost-dp1

Windows 7 HDMI-Lyd.. Hjælp

Gå til bund
Gravatar #1 - Damsgaard
6. mar. 2010 14:20
Hej

Jeg har fået et problem med lyd fra min computer over HDMI, efter at jeg er gået fra Window7 RC til Windows 7 Home Premium.

Ifølge Windows, er mit ATI 3650 lige pludselig holdt op med at understøtte andet end 2 kanalers lyd.

Har prøvet at bruge forskellige driver osv. men der er ikke noget der hjælper.. Håber der er nogen der har et bud.

Damsgaard
Gravatar #2 - Daniel-Dane
6. mar. 2010 15:09
Du skal først og fremmest slette og totalt fjerne alle tidligere drivere (der findes forskellige værktøjer og et par Newz-fyre ved, hvilke der er gode).

Dernæst skal du hente den nyeste version af Catalyst fra AMD's egen hjemmeside. Efter et genstart burde det altså virke!
Gravatar #3 - Damsgaard
6. mar. 2010 15:52
Jeg har prøvet med et hav af forskellige driver.. Både med nogle lidt ældre som bliver anbefaldet rundt om på nettet og med de nyeste fra AMD. Og der er ikke noget der virker..

Så kan kun sige det på en måde.. HJÆLP
Gravatar #4 - Norrah
6. mar. 2010 15:56
Dit grafikkort kan ikke klare de lokale film...

Alt for meget Tysk SM, ville også få mig til at holde op med at høre meget mere end blot det basale.
Gravatar #5 - Norrah
6. mar. 2010 15:58
Ved ikke lige hvornår jeg har fri fra arbejde, holder kursus i den kommende uge, så der er nok at se til i dag. Men skal nok lige kontakte dig når jeg kommer hjem.

I mellemtiden..

Hvad viser din forstærker når du afspiller?
Sæt en film igang, og tjek hvad lydsporet siger.. datarate, samt type.. det kan vores medieafspiller godt.

Har du prøvet med mere end en DVD/blu-ray?

Vi skal finde det sted den knækker..
Gravatar #6 - Damsgaard
6. mar. 2010 16:08
Ja, det har jeg.

Det er understøttelse fra kortet side der ikke virker.. Sender dig lige en mail med et screen shot.
Gravatar #7 - Norrah
6. mar. 2010 16:21
Hmm, ja okay, der er nok ikke meget vej uden om, du skal havde fat i en cat-uninstaller... :(

Ellers kan du være heldig at lyd delen i ATI kortet er en seperat driver, har jeg oplevet et par gange.. i såfald ville jeg prøve at geninstallere den..
Gravatar #8 - Damsgaard
6. mar. 2010 16:23
Det er en driver i sig selv.. Men har også prøvet at køre den alene.. Endda flere gange.

Og hvad er en Cat-Uinstaller?
Gravatar #9 - Norrah
6. mar. 2010 16:31
Der findes noget software som simpelthen sweeper din maskine for ATI drivere..

Det sker at der går ged i den, men sidste gang jeg brugte en var i? 2007? Så ved faktisk ikke lige hvor jeg skal lede..

Har en masse små pauser lige her og nu, men der er hele tiden nogen der hiver fat i mig, så det kan godt tage noget tid for mig at finde den :)

Håber der er nogle flinke newz folk der er hurtigere end mig.
Gravatar #10 - Bachy
6. mar. 2010 18:11
Hvis du går herind Realtek High Definition Audio Codecs og snupper den der ATI HDMI Audio Device, så skulle det gerne virke :)

Hvis ikke det virker, smid lortet efter Norrah, men sørg for guds skyld for at ramme ordentlig, ellers bliver han olm!
Gravatar #11 - Damsgaard
6. mar. 2010 18:30
Det prøver jeg.

Hvorfor skal jeg smide noget efter Norrah..
Og nej, han bliver ikke olm.. Han er jo bare et blidt lille lam..
Ikke også Brik???
Gravatar #12 - Damsgaard
6. mar. 2010 19:17
Så er det også prøvet.. Det virker heller ikke.. Den mener stadigvæk kun at jeg kan køre 2 kanelers lyd og ingen DTS.

Det virker fint når jeg tester over mit gamle S/PDIF kabel..
Gravatar #13 - Damsgaard
7. mar. 2010 00:15
Slet ikke nogen der har nogen bud???

Jeg har prøvet alt det jeg kan læse mig til rundt om på nettet... Og der er ikke noget der hjælpe..
Gravatar #14 - Norrah
7. mar. 2010 00:37
Please change operator.
Da det er ret så svært når du befinder dig i et forulempende land.
Så må vi gøre følgende..

Sæt portforward til din desktop.

Altså, gå ind i din router og bed den om at forwarde port 3389 til din stationær.

Efterfølgende, så finder du din ip adresse, og sender den til mig over mail.

Gravatar #15 - XorpiZ
7. mar. 2010 00:43
Det er nemmere med Teamviewer imho.. ikke så meget bøvl med portforward og alt det der.
Gravatar #16 - Damsgaard
7. mar. 2010 09:50
Du har fået en mail Norrah
Gravatar #17 - Plimmer
11. mar. 2010 11:23
Kan det være den udgave af windows der ikke understøtter det?
Gravatar #18 - Norrah
11. mar. 2010 13:44
Tror det er denne fil der er dit problem: "msmpeg2adec.dll"

Vi skal have skiftet den ud, prøver lige at finde en anden til dig.
Gravatar #19 - Norrah
17. mar. 2010 14:21
Mail Mother fucker..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login