mboost-dp1

Transportabel WiFi computer dims ;)

Gå til bund
Gravatar #1 - cyberraga
30. apr. 2010 11:30
Hej,

Jeg kunne godt tænke mig en lille transportable lommecomputer dims som jeg kan gå på trådløst netværk med. F.eks. herhjemme hos mig selv eller andre steder hvor der er trådløst netværk - hvis den har mulighed for at gå på nettet på anden vis, hvor der ikke er trådløst netværk (som f.eks. en mobiltelefon gør det) ville det også være rigtig godt.

Jeg har allerede en notebook, men den er bare ikke transportabel, lille og handy nok ;)

Jeg skal bruge den til to ting:

1) Gå på e17.dk's hjemmeside, hvor jeg skal afspiller nogle lydbøger med deres specielle afspiller. Det kan vist ikke gøres anderledes. Den henter vist et plugin så vidt jeg husker og jeg synes jeg havde problemer med at få det til at virke på et Ubuntu-system.

2) Spille et tekstbaseret browser RPG spil.

Den må gerne have et rigtig langvarigt batteri :D og så behøver den ikke koste en bondegård, da den jo som sagt ikke behøver have særlig mange funktioner.

Jeg tænkte lidt på en iTouch, men man kan jo også få en Zune og Zii Egg - men jeg synes virkelig det er en jungle, så jeg tænkte om nogle herinde var lidt kloge på dette område og kunne vejlede mig til et godt køb :)

Jeg vil helst ikke købe den som en mobiltelefon, da jeg gerne vil have mulighed for at skifte min telefon ud tit, og jeg køber gerne telefoner til en krone - gider ikke ofre en bondegård på en ny telefon hver gang, fordi den skulle kunne ovenstående ting :)

På forhånd tak!

/cyberraga
Gravatar #2 - vandfarve
30. apr. 2010 11:35
Mit bedste bud vil være en iPod Touch, som du også selv nævner.

Grundlæggende er mulighederne er mange, men hvis du virkelig ikke vil have en mobiltelefon som "wifi computer dims", så er det rimeligt begrænset, hvad der er udover en Touch.
Gravatar #3 - LinguaIgnota
30. apr. 2010 11:40
Hvis du skal bruge e17.dk's egen afspiller (jeg kender den ikke), så er det tvivlsomt, om det vil fungere med en iPod Touch.
Gravatar #4 - cyberraga
30. apr. 2010 12:00
Ja, jeg spekulerede også lidt på om den overhovedet ville kunne bruge den afspiller.

Men kan man ikke få en dims der går på Nettet via en normal browser? Det er jo faktisk det jeg skal... surfe på Nettet med lyd på :D
Gravatar #5 - kinaholm
30. apr. 2010 13:32
#Cyberraga

Hvis der skal bruges et specielt plugin til e17.dk, så tror jeg desværre ikke du kan komme udover at det skal være en pc med Windows. Deres plugin er sikkert, desværre, kun skrevet til denne browser og derfor er der ingen vej udenom en netbook med fx Windows XP.
Du kan så få netbooks med indbygget 3G modem, så du ikke skal købe andet end et simkort, fx fra 3 eller telenor, og sætte i, så kan du være online overalt og der er også god batteritid på mange af dem :)
Gravatar #6 - onetreehell
30. apr. 2010 19:27
Køb et beagleboard og sæt det til et bilbatteri? :D
Jeg ved ikke om noget af det du efterlyser findes på ARM... Java findes (openJDK), dog uden JIT :/
Gravatar #7 - searchia
30. apr. 2010 20:12
hvis du kan finde en måde at få den fra tyskland kan du prøve at skaffe en Wepad:
http://www.amazon.de/WePad-Zoll-Tablet-Bluetooth-W...

Eller skaffe en JooJoo eller en Archos 9 via Shopusa.com:
https://thejoojoo.com/

eller Archos 9

http://www.archos.com/products/nb/archos_9/index.h...

Archos har også en Archos 5(internet tablet) som måske passer til dit behov men ved ikke om de sender til Danmark

Specielt Archos 9 ser spændende ud da den kører windows 7 og Archos ser også ud til at havde andre seje produkter
Håber det hjælper
Gravatar #8 - Imperial
1. maj 2010 10:17
Kan du ikke bare købe en af dem der 8-9 tommers netbooks til 1000kr med transportabelt bredbånd? :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login