mboost-dp1
Screenshots i LaTeX
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej folkens.
Jeg sidder og bakser med en softwareguide, som jeg skriver i LaTeX. I denne guide vil jeg således gerne have indsat nogle screenshots, og det er her kæden hopper af:
For de indsatte screenshots, der indsættes med kommandoen
bliver ret "grynede", da de selvfølgelig ikke er vektorgrafik. Men jeg mindes da i min tid på internettet at have set masser af guides, som indeholde ikke-grynede screenshots, så hvordan gør man?
Forsøgt indtil videre:
Åbne billedet i gimp, gem som .eps eller .ps.
Alle ovenstående metoder giver samme, grynede resultat.
Bemærk venligst at jeg bestemt ikke er professionel i LaTeX, men er frisk på at lære noget nyt.
Jeg sidder og bakser med en softwareguide, som jeg skriver i LaTeX. I denne guide vil jeg således gerne have indsat nogle screenshots, og det er her kæden hopper af:
For de indsatte screenshots, der indsættes med kommandoen
\includegraphics[]{/sti/til/billede.png}
bliver ret "grynede", da de selvfølgelig ikke er vektorgrafik. Men jeg mindes da i min tid på internettet at have set masser af guides, som indeholde ikke-grynede screenshots, så hvordan gør man?
Forsøgt indtil videre:
convert billede.png billede.eps
convert billede.png billede.pdf
Åbne billedet i gimp, gem som .eps eller .ps.
Alle ovenstående metoder giver samme, grynede resultat.
Bemærk venligst at jeg bestemt ikke er professionel i LaTeX, men er frisk på at lære noget nyt.
Jeps. De er i hvert fald ikke skaleret på nogen måde.
Ved at benytte gimp til at transmogriffe filerne om til .eps har jeg mulighed for at ændre størrelsen, hvis det kan bruges?
Men noget tyder på at jeg husker galt, for jeg kan se, at de guides jeg troede kunne vise screenshots ordentligt, også har problemer med grynede billeder.
Hvis nogen har en vidunderløsning må de dog gerne byde ind:)
Ved at benytte gimp til at transmogriffe filerne om til .eps har jeg mulighed for at ændre størrelsen, hvis det kan bruges?
Men noget tyder på at jeg husker galt, for jeg kan se, at de guides jeg troede kunne vise screenshots ordentligt, også har problemer med grynede billeder.
Hvis nogen har en vidunderløsning må de dog gerne byde ind:)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.