mboost-dp1

Problemer med Internetforbindelsen

Gå til bund
Gravatar #1 - Andersgc
23. maj 2010 19:47
Hey kære Newz'er.
Jeg har et lille problem som jeg håber i ville kunne hjælpe lidt med.
Min Internetforbindelse er ekstremt langsom/ustabil, og har været det i et stykke tid.
- Jeg kører med en 6mb/s forbindelse fra Telenor
- Jeg kører en Dell stationær med trådløst internet

Jeg har afprøvet nogle forskellige fejlkilder og er kommet til dette midlertidige resultat:
- Nettet fungerer udmærket på min søsters og mine forældres bærbare computere.
- Min stationær kører fint med det trådløse internet når jeg har haft den ovre hos forskellige venner
- Signalstyrken fra Router til Computer er mellemhøj
- Nogle gange kører nettet som det skal i et stykke tid, og lige pludselig så bliver det ekstremt langsomt og går helt af.

Jeg har prøvet at søge lidt på google, men mine google-skillz er simpelthen ikke gode nok til at få samlet alle kriterier ind og få lavet en holdbar diagnose.
Jeg håber virkelig at der er nogen af jer herinde, der kan hjælpe mig, for jeg dør snart af at runde forvirret rundt mellem computer og router imens de andre nyder fint af nettet :p

Jeg har prøvet at få det meste med, men hvis der er noget mere information i har brug for, så skriv det i tråden og jeg vil svare på det hurtigst muligt

Hilsen Andersgc
Gravatar #2 - holmen
23. maj 2010 19:58
Prøv at opdater driverne til dit trådløse netkort.
Gravatar #3 - kasperd
23. maj 2010 20:00
Du er lige nødt til at forklare lidt mere om hvordan dit netværk ser ud.

Hvad har du af router, switch, modem, etc.? Hvilke enheder er forbundet til hvilke? Har du en eller flere enheder, der foretager NAT?

Når du snakker om en Telenor forbindelse og en trådløs internet forbindelse, er det så to forskellige internetopkoblinger eller er det den samme?
Gravatar #4 - røvskæg
23. maj 2010 20:03
Er der en mac på nettet ?
Gravatar #5 - Andersgc
23. maj 2010 20:27
@2 - Jeg har hentet den nyeste driver Dell viser på deres hjemmeside, men det kunne være jeg lige skulle se om der ikke ligger en nyere udgave et sted?

@3 - Bedre formuleret: Telenor er vores udbyder, men computeren og routeren er "forbundet" trådløst.
Vi har 2 routere, en som blev sat op af Telenor ZyXel (p-2602hw-d1a) og en D-Link (DIR-635) som min far satte op, fordi signalstyrken af den første router ikke er god nok op til min computer.

@4 - mac som i en apple computer? : nope

kasperd skrev:
Hvad har du af router, switch, modem, etc.? Hvilke enheder er forbundet til hvilke? Har du en eller flere enheder, der foretager NAT?

me iz confuzed :( Det er desværre ikke mig der har sat det op, men min far, jeg kan prøve at få fat på ham og se hvad jeg kan få af information ud af ham.
Gravatar #6 - kasperd
24. maj 2010 10:36
Andersgc (5) skrev:
Vi har 2 routere, en som blev sat op af Telenor ZyXel (p-2602hw-d1a) og en D-Link (DIR-635) som min far satte op, fordi signalstyrken af den første router ikke er god nok op til min computer.
Hvordan kommunikerer ZyXel routeren med udbyderen? ADSL, KabelTV, Fiber, Trådløst, eller noget andet? Fungerer internetforbindelsen gennem ZyXel routeren som den skal hvis du har kabel mellem computer og ZyXel routeren? Fungerer det hvis du bruger en trådløs forbindelse mellem en computer og ZyXel routeren (når de står lige ved siden af hinanden)? Hvordan er de to routere forbundet?
Gravatar #7 - Kris
24. maj 2010 11:55
Jeg har faktisk fået samme problem med min dell bærbar på trådløst internet. Den kan køre fint et godt stykke tid af gangen, men pludselig mister den helt forbindelsen i et par minutter og andre gange kører den bare sindssygt langsomt. Jeg har dog også problemer med i det hele taget at få den til at fange forbindelsen når man tænder computeren, det tager ind i mellem op til 20 min før den har fundet ud af at forbindelsen eksisterer og er oppe og køre.

Jeg har prøvet med den nyeste driver og ny switch og alt andet der nu lige var muligt. Nu er det havnet i kassen over ting som bare sker fordi computeren er gammel og ikke helt kan følge med mere. Men jeg vil da lige følge med her og se om nogen har en anden løsning som jeg endnu ikke har prøvet.

Men du er altså ikke alene!
Gravatar #8 - onetreehell
24. maj 2010 12:21
Hvis det alligevel er en stationær, hvorfor så ikke lægge et netkabel hen til den?

Min bærbare taber også nogle gange forbindelsen, eller taber massevis af pakker ad libitum. Jeg tror det har noget med driveren, men det er ikke noget jeg gider at lægge arbejde i :/
Gravatar #9 - terracide
24. maj 2010 12:23
Trådløst = alt fra naboen mikrobølge ovn til en supernova kan påvirke dit net.
At WLAN så oven i er half-duplex gør jo ikke sagen bedre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login