mboost-dp1

Opbygning af hjemmeside

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
27. mar. 2010 15:12
Jeg skal hjælpe en kammerat med at finde ud af hvordan han nemmest kan få en hjemmeside med forum op og køre.
Egentlig skal det bare være en forside med link til forskellige forumsektioner, f.eks. KSB, tagwall og hvad han nu ellers finder på.

Man have mulighed for at oprette en bruger og deltage i diskussioner, eller blot læse med som anonym (ligesom her på newz).
Der skal være link til hvordan man opretter en bruger, og så skal han være istand til at sætte nogle billeder eller tekst på forsiden.
Han har webhotel hos web10.dk og han har 4775 mb plads til siden.
Jeg forestiller mig at der findes nogle gratis skabeloner til sådanne sider, som er til at bruge for en web-novice.

Webhotel: Basis
MB web: 4775 MB mail: 200 MB sql: 25
Domæner: diy2hifi.dk
Platform: win SSL: Ja

Skal man være hjemmesideprogrammør for at lave sådan en side, eller findes der nogle skabeloner som man selv kan tilpasse i f.eks. frontpage eller lignende?

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Daniel-Dane
27. mar. 2010 15:16
Jeg har selv brugt http://www.simplemachines.org/ som forum, og det var rimelig nemt at sætte op.
Gravatar #3 - LinguaIgnota
27. mar. 2010 16:28
Gravatar #4 - MiniatureZeus
28. mar. 2010 08:13
LinguaIgnota (3) skrev:
phpBB?

+1 Er virkelig nemt at sætte op. Der findes et utal af guides rundt omkring på nettet..
Gravatar #5 - holmen
28. mar. 2010 16:25
Det bliver phpBB.
Jeg har sågar fundet en tråd fra phpbb2.dk hvor en bruger spørger om hjælp til at sætte det op på et webhotel hos web10.dk.
Det eneste jeg er i tvivl om nu, er hvordan jeg får den information jeg skal bruge til FTP når foraet skal uploades til hjemmesiden.
Jeg logger ind på kontrolpanelet, vælger mysql, og har trykket Opret MySQL-Database. Så logger jeg på phpMyAdmin og så er jeg gået lidt i stå.

Jeg har læst at der skulle komme en mail med informationer om den "sted" (på min kammerats domæne) hvor jeg skal FTP'e til og uploade filerne, men der er ikke kommet nogen mail.

Er der noget jeg mangler at foretage mig?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login