mboost-dp1
Mac mister forbindelse efter vågeblus - Hjælp
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg er i den utroligt irriterende situation, at min MacBook Pro mister forbindelsen til internettet hver gang jeg åbner den fra vågeblus (computeren klappet sammen).
Den kan sagtens finde netværket, men den vil ikke oprette forbindelse dertil. Hvis jeg åbner "Netværk" og kigger under Airport, så står der, at den har en selvtildelt IP.
Problemet kan løses hver eneste gang ved at genstarte routeren, men det er utrolig besværligt og ikke holdbart i længden - så søger nu efter en løsning på problemet.
Jeg har prøvet at slette netværket under "Netværk - Avanceret", slettet de gemte passwords i "Hovednøgleringen" samt repareret disktilladelser under "Diskværktøj". Dette hjalp ikke. Routeren er en Netgear N150 og et par år gammel. Ved ikke om det er den, som kan være årsagen, men andre computere i hjemmet kan godt gå på standby uden at miste forbindelsen. Min søster har dog en MacBook, som før hen oplevede det samme problem. Efter at jeg har fået min MacBook er hendes problem dog næsten forsvundet - Ved ikke om der er en sammenhæng mellem det?
Håber nogle af jer har en ide om hvad jeg kan gøre for at løse problemet.
På forhånd mange tak!
Den kan sagtens finde netværket, men den vil ikke oprette forbindelse dertil. Hvis jeg åbner "Netværk" og kigger under Airport, så står der, at den har en selvtildelt IP.
Problemet kan løses hver eneste gang ved at genstarte routeren, men det er utrolig besværligt og ikke holdbart i længden - så søger nu efter en løsning på problemet.
Jeg har prøvet at slette netværket under "Netværk - Avanceret", slettet de gemte passwords i "Hovednøgleringen" samt repareret disktilladelser under "Diskværktøj". Dette hjalp ikke. Routeren er en Netgear N150 og et par år gammel. Ved ikke om det er den, som kan være årsagen, men andre computere i hjemmet kan godt gå på standby uden at miste forbindelsen. Min søster har dog en MacBook, som før hen oplevede det samme problem. Efter at jeg har fået min MacBook er hendes problem dog næsten forsvundet - Ved ikke om der er en sammenhæng mellem det?
Håber nogle af jer har en ide om hvad jeg kan gøre for at løse problemet.
På forhånd mange tak!
Jeg oplever selv en gang imellem det samme på arbejdet, men herhjemme kan den forbinde til mit netværk uden problemer. Jeg ved ikke hvad der gør forskellen.himedimarn (1) skrev:Jeg er i den utroligt irriterende situation, at min MacBook Pro mister forbindelsen til internettet hver gang jeg åbner den fra vågeblus (computeren klappet sammen).
Når problemet opstår plejer det at hjælpe at gå ind i System Preferences / Network og så klikke på Turn AirPort Off og derefter Turn AirPort On.
Et andet problem jeg har oplevet er at et par minutter efter den er vågnet requester den en ny IP fra DHCP serveren. Det var lidt irriterende at alle forbindelser blev afbrudt på det tidspunkt fordi den fik ny IP. Det problem løste jeg ved at konfigurere DHCP serveren til at tildele en fast IP adresse til den MAC adresse.
Du kan finde din Macs MAC adresse ved at klikke på Advanced under Network. Det felt der bliver kaldt AirPort ID er MAC adressen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.