mboost-dp1

Konstante crashes MBP & SL 10.6.2

Gå til bund
Gravatar #1 - Bastardo
11. jan. 2010 20:31
Hey

Jeg håber der er nogen af guruerne herinde der kan hjælpe mig lidt på vej, min MacBookPro opfører sig meget meget slemt. Den anden dag geninstallerede jeg SL og allerede senere samme dag måtte jeg force restarte den for 10. gang.
Okay?? Så starter jeg forfra, formatering, geninstallering, hele lortet. Men nu har jeg geninstalleret en tre-fire gange og fejlen bliver ved.
Enten går compen bare i sort, flasher sin marple of doom for evigt, badebolde eller en ret syret usundt udseende grafikfejl hvor den langsomt bliver pixeleret og er helt færdig.

Jeg har pt. 50GB ledig ud af 80. Windows XP installeret via Bootcamp og VMWare Fusion 3.0.
Compen er 3 år gammel og har indtil formateringen kørt glimrende.

Når jeg kører disk utility 'repair permissions' viser den at en vis '/system/library/coreservices/remotemanagement/ARDAgent' er corrupt og ikke kan repareres. En fejl jeg er ret sikker på bootcamp er skyld i, men den har været der efter alle formateringer. Og jeg kan ikke komme af med den. Jeg ved at SL'instalationsdisken er okay da jeg kender en del der har brugt den samme fil fra den samme usb-stik.

Anyways, takker og bukker.
Gravatar #2 - Bastardo
11. jan. 2010 20:39
Og den tegner konstant streger tværs henover skærmen!!! ARghhhh...

Stenet hvis det er hardwaren der er ved at stå af i et nedern sammenfald ved geninstallering.
Nå ja... Fejlen fra disk utility er på listen over harmløse fejl.
Harmløse fejl
Gravatar #3 - 3214N
15. jan. 2010 07:20
Hvad mener du med:
Bastardo (1) skrev:
Jeg ved at SL'instalationsdisken er okay da jeg kender en del der har brugt den samme fil fra den samme usb-stik.
?

Det med stregerne tyder på en løs forbindelse i skærmen...
Gravatar #4 - Bastardo
16. jan. 2010 00:59
disk som i image-fil.

klart, det kunne godt være en løs forbindelse, men der er et eller andet der siger mig at det er et grafikkort der er ved at stå af, aner bare intet om hvordan man tjekker ens hardware status. Hvis man kan.
Gravatar #5 - 3214N
16. jan. 2010 08:40
Jeg har set det med stregerne mange gange. Det har altid været en løs forbindelse. Prøv at se om det gør en forskel ved at trykke let i karmen rundt på skærmen. Som regel er det i venstre side.
Får du billed, hvis du sætter en ekstern skærm på?

F.eks. TechTool Deluxe fra Micromat kan lave en del tests, men følger kun med Apple Care Protection Plan.

Du kan f.eks. mounte den på en anden Mac via firewire, og så teste den derigennem.
Gravatar #6 - Bastardo
16. jan. 2010 12:14
Mange TAK.

Det var lige den slags råd jeg ledte efter. Jeg vil prøve det af når jeg har lidt mere tid.
takker.
Gravatar #7 - 3214N
16. jan. 2010 12:24
No problemo, lad mig høre hvordan det går.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login