mboost-dp1

"knasende" lyd

Gå til bund
Gravatar #1 - BekkSpeiderPekk
10. maj 2010 22:04
Lyden på min copmuter har gennem længere tid været "knasende" ved den mindste aktivitet udover at spille musik.

Jeg troede det kunne afhjælpes ved at købe et godt lydkort (Audiotrak Prodigy 7.1 HiFi), men det har kun forværret problemet.

Derudover har jeg prøvet at formatere hele lortet og installere windows 7, og det hjalp også på problemet - lige indtil jeg havde haft computeren slukket og tændte den igen.

Jeg skulle have den nyeste driver!

Nogen der har et kvalificeret bud på hvad der kan være galt?
Gravatar #2 - holmen
10. maj 2010 22:17
Støj på fasen? Måske er dit anlæg på samme fase som f.eks. et køleskab, det kan sende støj ud på "nettet" ellers kan det være at du bare skal vende fasen på dit anlæg eller computer (vend stikket i kontakten).
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
10. maj 2010 22:32
Det lyder som en kondensator der er ved at afgå ved døden i din forstærker.
Prøv at sætte et par høretelefoner direkte til lydkortet og hør om det stadig er der.
Gravatar #4 - D_V
10. maj 2010 22:38
Er din pc jordet ?
Hvis ikke, så tag over overvej det... kan give nogen rigtig sjove lyde hvis den ikk er det..
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
10. maj 2010 22:45
D_V (4) skrev:
Er din pc jordet ?
Hvis ikke, så tag over overvej det... kan give nogen rigtig sjove lyde hvis den ikk er det..

God ide, bare husk at jorde alt udstyr tilsluttet computeren, incl. enheder på det kablede netværk.
Gravatar #6 - BekkSpeiderPekk
11. maj 2010 22:29
Har prøvet med høretelefoner, det hjalp ikke på problemet.

Jordet? tja måske. Synes bare det er mærkeligt at lyden er perfekt efter jeg installerede windows 7 - lige indtil jeg genstartede lortet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login