mboost-dp1
Flashing af ROM - HTC Touch Diamond2
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har netop fået en ny (reserve-)telefon, så nu tør jeg endelig give mig i kast med at flashe min Diamond2.
Jeg har ingen erfaring i det, så derfor ville en step-by-step guide (gerne på dansk, men engelsk er helt i orden) for hvordan man gør det være rar.
Mit eneste krav til ROM'en er egentlig at den er hurtig og at det er den nyeste Windows Mobile, programmer skal jeg nok selv sørge for :)
Telefonen er ikke SIM-låst, hvis det skulle have nogen betydning.
Jeg har ingen erfaring i det, så derfor ville en step-by-step guide (gerne på dansk, men engelsk er helt i orden) for hvordan man gør det være rar.
Mit eneste krav til ROM'en er egentlig at den er hurtig og at det er den nyeste Windows Mobile, programmer skal jeg nok selv sørge for :)
Telefonen er ikke SIM-låst, hvis det skulle have nogen betydning.
Bornslippy (2) skrev:http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=478
pewbe (1) skrev:Mit eneste krav til ROM'en er egentlig at den er hurtig og at det er den nyeste Windows Mobile
Tak...
Og har skam allerede kigget på xda, men vil gerne have nogle input fra jer her på newz :)
@3
Tror ikke at du finder en bedre guide, en dem du kan finde på XDA.
Og derudover (og ja, det er pisseirriterende at få at vide når man er grøn på området) så er det umuligt at sige hvilken ROM der er den bedste eller hurtigste..
Hver enkelt chief har sit eget syn på hvilke programmer der skal være standard, samt hvilke modifikationer der er det bedste at implementere.
Samt at hver enkelt bruger har forskellige brugsmønstre. Hvilket også spiller ind...
Så i sidste ende, så er der ikke andet for en at begynde at læse release tråde. Samt at flashe de forskellige ROMs for at finde den du syntes er bedst...
Jeg kan dog slutte af med at sige at jeg personligt bruger Energy ROM (på en Touch HD (Blackstone)), og har gjort det de sidste 3 års tid...
Nå ja, hvis du ikke ved det i forvejen. Så bliver din telefon også kaldt Topaz. Så du skal ikke undre dig hvis folk omtaler den som Topaz, og ikke Diamond2...
Tror ikke at du finder en bedre guide, en dem du kan finde på XDA.
Og derudover (og ja, det er pisseirriterende at få at vide når man er grøn på området) så er det umuligt at sige hvilken ROM der er den bedste eller hurtigste..
Hver enkelt chief har sit eget syn på hvilke programmer der skal være standard, samt hvilke modifikationer der er det bedste at implementere.
Samt at hver enkelt bruger har forskellige brugsmønstre. Hvilket også spiller ind...
Så i sidste ende, så er der ikke andet for en at begynde at læse release tråde. Samt at flashe de forskellige ROMs for at finde den du syntes er bedst...
Jeg kan dog slutte af med at sige at jeg personligt bruger Energy ROM (på en Touch HD (Blackstone)), og har gjort det de sidste 3 års tid...
Nå ja, hvis du ikke ved det i forvejen. Så bliver din telefon også kaldt Topaz. Så du skal ikke undre dig hvis folk omtaler den som Topaz, og ikke Diamond2...
Det var jo faktisk slet ikke svært :O
Så skal jeg bare finde ud af hvilken jeg vil bruge :P
Det vidste jeg godt, har skam læst på xda :P
Så skal jeg bare finde ud af hvilken jeg vil bruge :P
Chewy (4) skrev:Nå ja, hvis du ikke ved det i forvejen. Så bliver din telefon også kaldt Topaz. Så du skal ikke undre dig hvis folk omtaler den som Topaz, og ikke Diamond2...
Det vidste jeg godt, har skam læst på xda :P
@5
Klart :-) Skulle bare være sikker..
Hvilken ROM har er du endt på, eller er du stadig igang med at teste?
Og ja. Det er ret så simpelt... (Jeg undre mig stadig gevaldigt over hvordan en af mine venner har bricket to af hans telefoner... Fatter seriøst ikke hvad han har lavet.. :-)
Klart :-) Skulle bare være sikker..
Hvilken ROM har er du endt på, eller er du stadig igang med at teste?
Og ja. Det er ret så simpelt... (Jeg undre mig stadig gevaldigt over hvordan en af mine venner har bricket to af hans telefoner... Fatter seriøst ikke hvad han har lavet.. :-)
Chewy (6) skrev:Hvilken ROM har er du endt på, eller er du stadig igang med at teste?
pt er det Energy Titanium, og den virker ret lækker :)
Klart :-)
Har personligt altid været mere til Sense end Titanium, men hver sin smag :-)
Men Energy er generelt ret lækker (imho).
Kan dog godt følge kritikerne i at den (måske) er lidt for bloatet..
Men det afhænger jo i sidste ende af hvilke programmer man har behov for...
Har personligt altid været mere til Sense end Titanium, men hver sin smag :-)
Men Energy er generelt ret lækker (imho).
Kan dog godt følge kritikerne i at den (måske) er lidt for bloatet..
Men det afhænger jo i sidste ende af hvilke programmer man har behov for...
Chewy (8) skrev:Har personligt altid været mere til Sense end Titanium, men hver sin smag :-)
Sense er lækkert, men det virker bare langsommere :P
Jeg mindes at Miri var ret letvægt. Ved dog ikke om den findes til Topaz, selvom jeg godt kunne forestille mig det..
Jeg kan så ikke umiddelbart komme i tanke om andre. Men det er også et stykke tid siden jeg sidst har leget med alternative ROMs.
Den eneste form for ROM eksperimentering jeg foretager mig pt, er at skifte mellem 21xxx og 23xxx buildsne...
Jeg kan så ikke umiddelbart komme i tanke om andre. Men det er også et stykke tid siden jeg sidst har leget med alternative ROMs.
Den eneste form for ROM eksperimentering jeg foretager mig pt, er at skifte mellem 21xxx og 23xxx buildsne...
Bleh, det går jo slet ikke det her XD
Findes der nogen værktøjer der kan hente ROM'en fra min tlf? :P
Findes der nogen værktøjer der kan hente ROM'en fra min tlf? :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.