mboost-dp1

DR nyheder som netradio

Gå til bund
Gravatar #1 - myplacedk
24. jan. 2010 11:12
Der var engang en URL som streamede den seneste nyhedsudsendelse fra DR. Altså fra starten af. (Nærmest som at streame en podcast.)

Men hvad pokker er URL'en? Eller findes det ikke længere?

Hvis jeg går ind på http://www.dr.dk/netradio/ og vælger "Nyheder", så kan man vist nok. Det virker dog ikke her, måske fordi det ikke er en Windows-maskine.

Men hvis jeg kigger på listen over direkte links, så er der ingen nyhedskanal.
Gravatar #2 - vandfarve
24. jan. 2010 11:23
Hvis du finder modulet frem til deres netradio (her for P3: http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=k&nam... ), vil du kunne vælge mellem forskellige nyhedsprogrammer, hhv. P1, P3, P4 og Orientering.

Er det det, som du lever efter?
Gravatar #3 - myplacedk
24. jan. 2010 11:42
Nej, jeg skal bruge en direkte URL, så jeg ikke skal bruge en browser. Det er til en hardware-afspiller.

Og jeg får ingen lyd når jeg klikker på nyhederne, så jeg ved ikke om det starter fra starten.
Gravatar #4 - Ronson ⅍
24. jan. 2010 12:48
Netradioen peger på /drnetradio/js/scripts.dr?version=8 som siger at nyheder ligger i /drnetradio/inc/content/nyheder/index.dr som siger at f.eks. seneste P3 ligger her.

Alle links kan findes i index.dr.

Bøvlet...

[url=mms://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/Barracuda/2009/12/235bc54e-79cf-4fd6-802b-c6964c8eddcd/Boeffer2009.wma]PS..[/url]
Gravatar #5 - myplacedk
24. jan. 2010 13:54
Ronson (4) skrev:
f.eks. seneste P3 ligger her.

Det er en playlist, som mit apparat ikke understøtter. Den peger lige nu på mms://WMS.dr.dk/storage/auto/Nyheder/Radioavisen/P3N/24012010_P3N_søndag_14_00.wma, dvs. jeg kan kode én bestemt radioavis ind i apparatet. Argh!

Det virkede den første dag jeg havde apparatet. Så tog jeg til nytårsfest, og da jeg kom hjem året efter virkede det ikke længere. Jeg gætter på at leverandøren har et eller andet script som klarer det, og DR så har ændret et eller andet så det ikke virker længere. Suk.

Men tak for hjælpen, :)
Gravatar #6 - myplacedk
24. jan. 2010 14:26
Workaround fundet:

Jeg laver et script på en eller anden webserver. Det script downloader playlisten, og redirecter klienten til den rigtige URL - min dims understøtter nemlig redirects. Wee. :-D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login