mboost-dp1

Deling af internet fra trådløst

Gå til bund
Gravatar #1 - izym
16. feb. 2010 21:53
Jeg sidder til et LAN hvor der desværre kun er trådløst internet. Vi er i den uheldige situation, at en af computerne ikke har wifi. Er det muligt, at dele internettet fra det trådløse via. kabel? Hvis det er; hvordan?

Alle computerne pånær en, som kører 7, kører Vista.
Gravatar #2 - izym
16. feb. 2010 22:11
Den computer som kører 7 har foresten også Mac OS tilgængeligt.
Gravatar #3 - izym
16. feb. 2010 22:24
Efter flere timer fandt vi endelig det, som gjorde at det ikke virkede: Gatewayen skulle sættes til ip-adressen af min computer (som er den der deler nettet). Det er altid sådan nogle småting ><
Gravatar #4 - slemmebirk
16. feb. 2010 22:30
Jeg har haft held med at gøre det for nogle år siden under Windows XP. Jeg ved ikke skide meget om netværk, men vil gætte på at du skal bruge et krydset kabel. Derefter går du ind under netværk- og delingscenter, vælger den trådsløse forbindelse, egenskaber og under fanen deling krydser du felter af for at aktivere deling af forbindelsen. Nu skal du sætte indstillingerne for det trådede netværk. Sæt evt. din ip adresse til 192.168.1.1 og gateway til 192.168.2.1, på den anden computer sætter du ip adressen til 192.168.2.1 og gateway til 192.168.1.1.

Igen det er langt tid siden jeg har rodet med det, men det burde virke :)

Edit: Ja okay, der var happyhour på et eller andet beskidt hotel her i Dubai så observerede ikke lige at du havde fundet en løsning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login