mboost-dp1

Tank Projekt - Hjælp !

Gå til bund
Gravatar #1 - Brijan
4. dec. 2007 12:26
Hey all.

Jeg har projekt i skolen som går ud på, at programere et tank system med noget varmelegeme, Flyder, luftstyret ventil, pumpe, termostat og lidt lamper

Da jeg er rimelig ny til programmering og kun kan det basale indtil videre ville jeg være glad hvis lidt hjælp kunne finde sted. Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal begynde.

Programmet skal starte med, at tænde for flyderen og kort efter tænde for varmen. Derefter skal termostaten give en tilbagemelding omkring vandmængden og temperaturen - Hvis temperaturen er korrekt ( 40 grader ca. ) skal en lampe tændes som indikation. Når temperaturen er korrekt startes pumpen som skal pumpe vandet over i en anden tank.

Er der en som kan hjælpe mig med, at komme igang?

På forhånd tak

- Brian
Gravatar #2 - illishar
4. dec. 2007 13:43
Er det HW programmering? (Det lyder lidt som noget FPGA eller 8086)

Eller har dine enheder seriel-interface e.l. (så du kan slutte dem til en PC.) I så fald gør det opgaven en del nemmere.

Eller har du bare en virtuel testbench eller noget?

Fortæl!

(Er lidt skuffet. Troede lige at der var nogen der var gået i gang med at lave en klon af det kendte Tank-spil :P
Gravatar #3 - illishar
4. dec. 2007 13:46
Faktisk er det en oplagt opgave for ekspert-systemer. (En form for AI) Reguleringsteknik .... mmmm reguleringsteknik ...

Kan anbefale CLIPS. (Men den slags er nu ikke helt for n00bs)
Gravatar #4 - illishar
4. dec. 2007 13:48
Ah, du vil måske bare have noget hjælp til at komme i gang med generel programmering?

I så fald kan jeg anbefale en ANSI-C tutorial. (HW-porgrammering.)(Og helt og aldeles uabstrakt.)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login