mboost-dp1

Tabel i Excel med nye data

Gå til bund
Gravatar #1 - helsinghof
23. maj 2008 12:42
Hejsa

Jeg har nogle ark med tal der bliver opdateret hver uge. Disse tal bliver vist i en tabel. Hver uge kommer der nye tal, og disse står derfor til "0" som standard. For ikke at have en tabel for 2008 hvor halvdelen af ugerne er tomme, vil jeg gerne lave det så tabellen automatisk tager nye data med, som kommer i forlængelse af de andre. Altså fx vil tabellen pt kun vise fra uge 1 til og med 21. Når der kommer nye tal i næste uge, vil uge 22 også blive vist.
Jeg ved godt at man bare kan ændre i en eksisterende tabel, men der er tale om næsten 100 forskellige tabeller dette så vil skulle gøres i.

Håber nogen kan hjælpe
Gravatar #2 - Saxov
23. maj 2008 19:35
du kan gøre sådan at dit "summery ark" kører et script ved onLoad, dette script køre så en while(NOT(cell(A1) == 0)) løkke og kopiere cellerne ud i dit summery ark.
Gravatar #3 - helsinghof
23. maj 2008 20:32
Den fangede jeg sku ikke helt... Dataene kommer fra en Lotus Notes database. Mener du at jeg skal referere til disse data i et andet ark?
Gravatar #4 - Saxov
24. maj 2008 09:15
Ah, du henter dem ud af et database... kan du så ikke bare ændre dit database kald til kun at hente de relevante entries ud.. ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login