mboost-dp1
Swing (eller måske SWT)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg skal til noget jeg ikke har rodet med lææænge: GUI. Og jeg gider egentlig ikke lige skrive det fra bunden af, hvis jeg kan slippe.
Jeg arbejder i Eclipse, så et Swing-plugin til Eclipse ville nok være perfekt. Især hvis det er open source.
Men ellers skal det bare være gratis til ukommerciel brug, og fungere i Linux.
Jeg har også kigget lidt på SWT i stedet for Swing. Jeg gik i stå ved at jeg ikke lige kunne overskue distribution, bla. fordi det skal køre på både Linux og Windows. (Men heldigvis ikke andet i første omgang.)
Men SWT er da ikke udelukket, hvis nogen har et godt forslag til et værktøj til at lave en distribution der fungerer cross-platform. Og meget gerne uden der skal installeres, bare en mappe med mit software, J2SE (og evt. SWT) og så kan det køre derfra.
Nogen forslag?
Jeg arbejder i Eclipse, så et Swing-plugin til Eclipse ville nok være perfekt. Især hvis det er open source.
Men ellers skal det bare være gratis til ukommerciel brug, og fungere i Linux.
Jeg har også kigget lidt på SWT i stedet for Swing. Jeg gik i stå ved at jeg ikke lige kunne overskue distribution, bla. fordi det skal køre på både Linux og Windows. (Men heldigvis ikke andet i første omgang.)
Men SWT er da ikke udelukket, hvis nogen har et godt forslag til et værktøj til at lave en distribution der fungerer cross-platform. Og meget gerne uden der skal installeres, bare en mappe med mit software, J2SE (og evt. SWT) og så kan det køre derfra.
Nogen forslag?
Medmindre du prioriterer native look and feel meget højt vil jeg foreslå at du holder dig til Swing. Det er meget mere brugt.
Med Swing skal der heller ikke installeres noget som helst andet end en standard Java.
Du skal have fat i VE plugin til Eclipse. Den findes i officiel udgave til 3.2 og i en uofficiel udgave til 3.3 (jeg kan godt finde et link til sidste hvis nødvendigt).
Med Swing skal der heller ikke installeres noget som helst andet end en standard Java.
Du skal have fat i VE plugin til Eclipse. Den findes i officiel udgave til 3.2 og i en uofficiel udgave til 3.3 (jeg kan godt finde et link til sidste hvis nødvendigt).
Jeg kigger på VE. Eclipse kan enda selv finde det, selv om det ikke er den helt nyeste version. (1.2.1). Tak for tippet.
Hvad med distribution? Kender du en nem måde lige at lave en zip-fil el. lign. der bare skal pakkes ud, og så indeholder den både min software og en JRE? Dvs. en zip-fil pr. OS...
Hvad med distribution? Kender du en nem måde lige at lave en zip-fil el. lign. der bare skal pakkes ud, og så indeholder den både min software og en JRE? Dvs. en zip-fil pr. OS...
Men ellers finder der også installer generatorer der kan gøre det.
Det var sådan noget jeg tænkte på. Der er ingen grund til at jeg skal sidde og lede efter en passende JRE og fedte med opstarts-scripts, hvis nogen har lavet en nem dims der kan gøre det.
Og hvis jeg kan slippe for en installer, men blot en zip-fil der skal pakkes ud (eller måske en mappe der allerede er pakket ud, når jeg distribuerer ved at udlåne en USB-dimmer), så er det bare helt perfekt til dette projekt.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.