mboost-dp1

Styring af printerport (LTP) i Delphi

Gå til bund
Gravatar #1 - FunkMastah
21. aug. 2003 12:30
Jeg har aldrig programmeret i Delphi før, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man kan styre printerporten så sin computer vha. koder i Delphi. Meningen med det er, at jeg vil lave et kredsløb, som får et input fra printerporten, når jeg taster på fx "D"eller "F". Dette signal vil så forårsage, at der lyser en af tre lamper op i kredsløbet. Altså, programmere et program, der vha. tre forskellige kommandoer via parallelporten får et signal til kredsløbet.
Håber der er nogen, der kan hjælpe mig med det, da det er et projekt i teknologi på HTX.
Gravatar #2 - Cyrack
21. aug. 2003 14:30
Jeg ved ikke om det her hjælper, men jeg fandt lidt links rundt omkring, plus jeg kan lige sende et Visual Basic program jeg selv engang skrev (bruger et .dll-interface jeg også fandt på nettet, det burde virke med alle 32 bit versioner af windows):
Link 1
Link 2

(Jeg smider et link til mit projekt når jeg får liv i den anden computer)
Gravatar #3 - cas2
21. aug. 2003 19:21
Det nemmeste er at hente en færdig komponent klasse, der kan gøre arbejdet for dig. Jeg fandt en hurtigt, TVicLPT hos http://www.vclcomponents.com/search.asp?ID_CATEGOR...

God fornøjelse!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login