mboost-dp1

scannere

Gå til bund
Gravatar #1 - setgs
17. jul. 2005 19:32
hvorledes får man scannet nogle regneark, hvor der er tilføjet nogle håndskrevne tal og konverteret til en kommafil. Er der nogle som har en anelse om hvor man kan få programmeret noget sådant.
Gravatar #2 - Simm
19. jul. 2005 21:11
Du kan enten gøre det selv eller finde et indlæsningsbureau. Hvis du vælger at gøre det selv kan jeg anbefale OCR-programmet - Abbyy Finereader .. det koster en del, men til gengæld kan den genkende meget, bl.a. de danske tegn.

Jeg har brugt det på min tidligere arbejdsplads hvor vi sommetider skulle lave genoptryk af meget gamle bøger, der var det guld værd, fordi vi kunne scanne en stor mængde sider og så blev det i sidste ende spyttet ud som et Word-dokument, som så derefter skulle smides ind i et layoutprogram. Jeg kan ikke huske om den kan spytte et Excel-dokument ud, men det er relativt nemt at omdanne et Word-dokument til Excel-tabeller. Excel kan i øvrigt selv danne kommaseparerede filer.
Hvor godt Abbyy Finereader genkender håndskrift afhænger af håndskriften.

p.s. dit indlæg hører til under "Software".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login