mboost-dp1

Programmering med lyd

Gå til bund
Gravatar #1 - Maxi paxi
15. jan. 2008 17:01
Hej nørder

Jeg tænkte på at lave et program ligesom windows' sam, som kan sige hvad man skriver, for sjov. Men jeg har ingen ide om hvilket programmeringssprog der er nemmest/mest praktisk at bruge til at lave sådan noget, jeg er ret meget på bar bund hvad angår lyd generelt?
Gravatar #2 - rackbox
15. jan. 2008 17:28
Afhængig af din programmeringserfaring, er der jo en del at vælge imellem. Visual Basic kan principielt bruges. Java er også et bud. Og endelig er der C-varianterne plus en masse andre mere eller mindre obskure sprog. Jeg tror ikke, at du skal vælge sproget i forhold til målet, men i forhold til din erfaring.

Lyd fungerer ret ens i de fleste mainstream sprog. Det er et objekt, du kan tildele en række værdier. Mere om disse specifikt i manualerne til det sprog, du vælger.
Gravatar #3 - reefermadness2
15. jan. 2008 17:42
Hvis du ikke har den store erfaring i programmering er det ikke en særlig god ide at springe ud i syntetisk tale..
Gravatar #4 - illishar
18. jan. 2008 11:58
Hvis jeg var dig, så ville jeg kigge på DirectX. (Det er ikke et sprog, men et framework. Du kan generelt bruge det sprog du lyster.)
Men som de andre siger, hvis du er på bar bund mht. valg af sprog, så bør du nok kaste dig ud i noget generel programmering i et par år først.
Gravatar #5 - Mort
18. jan. 2008 13:55
Microsoft's Speach SDK giver dig mulighed for at lave programmer der gengiver tale. Det er det SDK de fleste af de talende Windows programmer bruger.

Du kan bruge det programmerings sprog du nu foretrækker så længe de understytter COM (Det gør alle de sprog jeg kender). Du kan så vidt jeg husker også få en .NET version af Speach SDK så du kan bruge et hvilket som helst .NET baseret sprog du har lyst til.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login