mboost-dp1

Problemer med character encoding

Gå til bund
Gravatar #1 - T-Hawk
1. sep. 2007 23:29
Hej alle
Jeg arbejder på en side for min brors ven og har bl.a. noget kommentar halløj.
Det bliver tilføjet ved at kalde en javascript funktion som så igen kalder et PHP script der opdaterer databasen, samtidig med at javascriptet opdaterer siden.
Mit problem er at hvis man bruger special tegn, som fx æ. ø og å, så kløjs mit PHP script fuldstændig i det. Den gemmer kun hen til det første tegn og så giver den op.
Jeg har rodet frem og tilbage, og mener ikke det burde være Javascriptet der er problemet, jeg kører allerede nu en escape () inden jeg sender det afsted, men når det når frem og bliver oversat tilbage så dør den fuldstændig.
Et andet sted på siden har jeg en fil upload hvor man også kan skrive en kommentar, denne fungerer selvfølgelig ved at formen submitter til et PHP script. I dette tilfælde er der ingen problemer og teksten bliver gemt korrekt, ihvertfald efter at have lavet en CONVERT 'string' USING utf8 på min SQL statement.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Siden kan ses på http://t-hawk.com/david
Bruger / pass: test / test
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login