mboost-dp1

Newbie VBA i Excel

Gå til bund
Gravatar #1 - kristofferj
20. maj 2008 14:51
Jeg har brug for noget VBA kode der kan lave nye ny excel-ark ud fra et standard ark.

Dvs. jeg har et excelark og en list med navne og andre data på en række personer. VBA scriptet skal gøre følgende:

- Indsætte navn og andre data på den første person i listen, i standard arket.
- Gemme arket med de nye data i en ny fil der hedder det samme som personen i listen.
- Fortagen ovenstående med den næste person i listen, indtil der er oprettet en fil for hver person i listen.

Jeg ved godt at det er et bredt spørgsmål, men jeg kan simpelthen ikke finde en god idé til at komme i gang.
Det duer ikke at flette til Word da jeg skal bruge Excel funktioner senere i processen.

På forhånd tak for idéer til en fremgangsmåde.
Gravatar #2 - helsinghof
20. maj 2008 15:24
Jeg ved godt det ikke er den store hjælp, men dengang jeg var god til VBA, kunne jeg godt foretage den proces du beskriver. Så ved du ihvertfald at det kan lade sig gøre!

Nu ved jeg ikke hvor bekendt du er med vba, men du skal lave en loop der kører fra den først celle til enden. Gem navnet som en variabel, og indsæt variablen som filnavn i gem manøvren. Prøv fx at optage en makro hvor du gemmer en fil, så er det nemmere at sætte ind i. Håber du finder ud af det, skal nok holde øje med tråden
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login