mboost-dp1
*.msi - excel problemer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej Alle,
Denne kunne nok hører til under support men jeg tror at den nok løses bedre i dette forum.
Jeg sidder pt. med to programmer, fælles for dem er at de har et modul til at interargere med EXCEL.
Ved installationen af programmerne kan jeg se at de skriver/læser til:
$currentuser$\local settings\temp
Problemet opstår da vi benytter en opsætning med GHOST til at overføre snapshots af forskellige programmer til forskellige maskiner. Disse snapshots indeholder ikke data fra temp locations.
Derfor sker der det at når disse programmer startes op og specifikke funktioner forsøges afviklet så vil programmet forsøge at tilgå: $currentuser$\local settings\temp for at konfigurere sig selv.
Personligt synes jeg det er bad practice at skrive filer til TEMP og forvente at man kan bruge dem igen, men på dette punkt er der ikke rigtigt noget valg. Nu vil jeg så høre om i kan komme med et forslag eller to til trubleshooting eller endnu bedre løsning af problemet. Da et af de to programmer er producceret inhouse (men i en anden afdeling) tager jeg også gerne imod forslag til hvorledes man programmeringsmæssigt kan undgå at denne fil placeres i *temp mappen.
Restriktioner:
Der er tale om XP maskiner (kan ikke ændres pt.)
Der er ikke mulighed for at benytte andre systemer end brugen af GHOST AI til at distribuere programmerne til forskellige maskiner.
Der er ikke mulighed for at lave manuelle installationer for den enkelte bruger.
Det komercielle program der udviser samme opførsel er Simsci Esscor PRO II.
Denne kunne nok hører til under support men jeg tror at den nok løses bedre i dette forum.
Jeg sidder pt. med to programmer, fælles for dem er at de har et modul til at interargere med EXCEL.
Ved installationen af programmerne kan jeg se at de skriver/læser til:
$currentuser$\local settings\temp
Problemet opstår da vi benytter en opsætning med GHOST til at overføre snapshots af forskellige programmer til forskellige maskiner. Disse snapshots indeholder ikke data fra temp locations.
Derfor sker der det at når disse programmer startes op og specifikke funktioner forsøges afviklet så vil programmet forsøge at tilgå: $currentuser$\local settings\temp for at konfigurere sig selv.
Personligt synes jeg det er bad practice at skrive filer til TEMP og forvente at man kan bruge dem igen, men på dette punkt er der ikke rigtigt noget valg. Nu vil jeg så høre om i kan komme med et forslag eller to til trubleshooting eller endnu bedre løsning af problemet. Da et af de to programmer er producceret inhouse (men i en anden afdeling) tager jeg også gerne imod forslag til hvorledes man programmeringsmæssigt kan undgå at denne fil placeres i *temp mappen.
Restriktioner:
Der er tale om XP maskiner (kan ikke ændres pt.)
Der er ikke mulighed for at benytte andre systemer end brugen af GHOST AI til at distribuere programmerne til forskellige maskiner.
Der er ikke mulighed for at lave manuelle installationer for den enkelte bruger.
Det komercielle program der udviser samme opførsel er Simsci Esscor PRO II.
Kunisch (1) skrev:eg også gerne imod forslag til hvorledes man programmeringsmæssigt kan undgå at denne fil placeres i *temp mappen
Løsning: Lad vær med at placer filen i temp-mappen. (duh) Anyway, i stedet for at installationen laver en fil i temp-mappen, så kunne den jo lave den, i den respektive programmappe. Ja, det lyder vist lidt crazy :P Men alternativt, så kan MSI-installationer også på ganske simpel vis, skrive informationer til RegDB, hvis man er modstander af filer i sin program-mappe.
Hvis det derimod er en indstillingsfil, så er det jo blot et spørgsmål om (for det pågældende program) at oprette filen, hvis den ikke allerede findes. Så kan de selv bestemme hvor de vil oprette den henne ;) (Jeg stemmer for C:\ ... lol )
Meh, men hvis du som admin skal løse opgaven, så må du jo nødvendigvis lave et script, som der sørger for at kopiere de respektive filer ud, i hver brugers temp-mappe. Et godt sted kunne være et startup script (som kører ved hvert login), eftersom temp-mappen jo kan blive tømt uden varsel. Hver gang brugerne ringer og brokker sig over at et af de to programmer ikke virker, så kan du så fortælle dem, at de skal logge ud og derefter ind igen. (Du kan indtale det, på telefonsvaren eh?)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.