mboost-dp1
ModBus adressering?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hvordan sættes en slaves adresse normalt i ModBus protokollen? Med en hardware switch, eller er der en form for PNP implementeret?
Jeg har læst/skimmet flere dokumenter om protokollen, men jeg er ikke stødt på det endnu, og jeg kan heller ikke google det frem i lyset.
Jeg har læst/skimmet flere dokumenter om protokollen, men jeg er ikke stødt på det endnu, og jeg kan heller ikke google det frem i lyset.
Det er hvordan slavens adresse defineres. Jeg har fundet nogle ModBus slave enheder, hvor dens adresse sættes via en DIP-switch. Men hvis der var en anvendt form for PNP-opsætning hvor dens adresse defineres via bussen, så kunne man spare den DIP-switch væk, da dens del af hardwareudgifterne til mit projekt er mellem 8 og 10%.
Hmm, det eneste HW jeg bruger ModBus på, er på seriel R232, R485 og CANBus. De serielle har ikke nogen adressering. (Alle enheder læser alle queries og svarer så kun på dem, de selv vil.) Og CANBus'en ... hmm ja, der er adresseringen indbygget i CANBus-hardwaren, vil jeg tro.
Dit scenario lyder som noget med et større netværk? Crazy. Især fordi ModBus kun understøtter 247 Slaves.
PS. Jeg er SW-person.
Dit scenario lyder som noget med et større netværk? Crazy. Især fordi ModBus kun understøtter 247 Slaves.
PS. Jeg er SW-person.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.