mboost-dp1

Leverandør af CMS?

Gå til bund
Gravatar #1 - Miphisto
13. sep. 2005 14:14
Hejsa,
Jeg står og skal vælge en leverandør af et CMS system til vores Firma(er).
I alt er det 5 Virksomheder + en koncern portal der skal leveres.
Intern har vi lavet nogle analyser over hvilke funktion vi fælles får brug for.
Altså funktioner der skal gå igen på alle siderne, heriblandt design, typografi, copyrights etc.
hovede portalen skal være rimlig standard, indeholdende nyheder, profil, kontakt, links til firma'erne, branche nyheder, e-handel, tidslinie, arrengementer, organisations diagram, evt special tilbud eller henvisninger til sådanne.
Fælles for de 5 sites er de skal være dynamiske over det hele.
Siderne skal indeholde følgene. Nævnt i uvilkårlig rækkefølge.
Nyheder med arkiv og arkiv søgning
Medarbejdere
Produkter med visning og forklaring
Simpel galleri funktion, feks vedhæft galleri til et produkt.
Link inden for kategorier. helst med mulighed for banner og sortering.
Nyhedsbrev
evt. Arrengementer/Arrengement kalender
Tidslinie/Virksomheds historie
søgnings muligheder
kontakt forumlar(e)

I admin interface skal der være mulighed for at kunne..
rette Alle dokumenter, fra forside til medarbejdersiden.
til og fra koble funktioner som feks. send side som mail, kontakt mig vedr. (siden/produktet), Print siden (printervenlig)
Bookmark siden, Dato & tids mærkning, Kontakt person (vedhæft feks en produkt ansvarlig)
Desuden skal Menu strukturen / træet kunne ændres.

mulighed for at ændre globalt på side struktur, feks med eller uden rammer flytte logo. Altså en slags Template til diverse sider.
wysiwyg editor eller lign på alle sider så ikke IT saggyndige kan lave opdateringer.

sitesne skal generelt være super dynamiske, Sprog og databaserne under er underordnet der skal være mulighed for at købe vidreudvikling og der skal være support på!!!!
Desuden skal der være mulighed for hjælp fra grafikere til alt grafikken.

Jeg ønsker henvisninger til leverandøre der kan eller har sådan et system.

Ps. Jeg har set synkron.web og det er et alternativ til det jeg efterspørger.

Mvh Henrik
Gravatar #2 - Simm
15. sep. 2005 11:12
Det er mange krav du stiller op, og jeg tror, det er de færreste CMS'er der kan opfylde dem alle. Jeg vil anbefale Umbraco (se umbraco.dk hvor der også er en demo) som jeg selv er en glad bruger af.. Det er open source, skrevet i ASP.NET (C#). Så det kan udvides med de funktioner I har lyst til vha. interne eller eksterne programmører. og så er det brugervenligt!

Normalt skal man udgive koden til de udvidelser man laver under GPL, men I kan købe en kommerciel licens af Umbraco for 6.000 kr, så slipper I for dette. (se mere her: http://www.umbraco.dk/frontpage/product/commercial...

Der kommer selvfølgelig udgifterne til de personer/det firma der skal programmere udvidelserne for jer, men alt i alt, så tror jeg der er mange penge at spare ift. synkron.web
Gravatar #3 - kok
15. sep. 2005 12:07
Udfra hvad du skriver er jeg næsten sikker på at www.inleadmedia.com kan klare det for dig - det du skriver kan deres CMS storset håndtere som standard.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login