mboost-dp1
JDBC driver
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg er lige begyndt at lege lidt med jsp/servlets, og jeg kan ikke finde ud af at bruge en JDBC driver til min MySQL database som liger på samme computer som JSP siderne.
Den JDBC driver jeg bruger er "MySQL Connector/J 3.0". Jeg har lagt jar filen i mit tomcat lib biblottek og sat classpath til at pege på det.
Min kode :
import java.io.*;
import java.sql.*;
import java.util.*;
public class Guestbook {
public Guestbook()
{
};
public void insertMessage( String name, String text, String email, String url)
{
// Class.forName("org.gjt.mm.mysql.Driver");
Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver");
};
}
Fejlen jeg får ::
Guestbook.java [13:1] unreported exception java.lang.ClassNotFoundException; must be caught or declared to be thrown
Jeg håber der er nogen herinde der har nogen hint til hvad der kan være galt :) Jeg har siddet hele natten og bøvlet med kun det problem :(
Er det foresten muligt at lave en forbindelse til en database i java uden en jdbc driver ?
Den JDBC driver jeg bruger er "MySQL Connector/J 3.0". Jeg har lagt jar filen i mit tomcat lib biblottek og sat classpath til at pege på det.
Min kode :
import java.io.*;
import java.sql.*;
import java.util.*;
public class Guestbook {
public Guestbook()
{
};
public void insertMessage( String name, String text, String email, String url)
{
// Class.forName("org.gjt.mm.mysql.Driver");
};
}
Fejlen jeg får ::
Guestbook.java [13:1] unreported exception java.lang.ClassNotFoundException; must be caught or declared to be thrown
Jeg håber der er nogen herinde der har nogen hint til hvad der kan være galt :) Jeg har siddet hele natten og bøvlet med kun det problem :(
Er det foresten muligt at lave en forbindelse til en database i java uden en jdbc driver ?
Tjaaa... fejlen har jo intet med din jdbc driver at gøre - men prøv at sætte din insertMessage til at throw'e Exception: