mboost-dp1
Include med PHP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg her et lille problem med PHP som af en eller anden ukendt grund finder det morsomt at indsætte et 1-tal når jeg includer en txt fil i et php dokument:
hvilket resultere i at dokumentet bliver indsat rigtigt, plus et 1-tal, jeg bruger include andre steder i samme dokument og der kommer denne fejl ikke!!
Hvad sker der????
//ZyBo[SE]
[EDIT]
Never mind, /me køber mig en PHP manual....
ADMIN, kom hid!!!
Få så fjernet den bug!!!!!!!
[/EDIT]
hvilket resultere i at dokumentet bliver indsat rigtigt, plus et 1-tal, jeg bruger include andre steder i samme dokument og der kommer denne fejl ikke!!
Hvad sker der????
//ZyBo[SE]
[EDIT]
Never mind, /me køber mig en PHP manual....
ADMIN, kom hid!!!
Få så fjernet den bug!!!!!!!
[/EDIT]
Det er ikke så let når man bruger en linux box, Chili!ASP er noget skrammel, faktisk ligesom det original ASP, aldrig har jeg oplevet mangen til rodet sprog, næh tak, jeg har brugt ASP i et par år og jeg blev glædeligt overresket da jeg stødte på PHP, se det er et sprog som er til at holde ud...
//ZyBo[SE]
BTW.
ADMIN!!!!!! buggen er der stadig!!!! som den har været de sidste mange år!!!
//ZyBo[SE]
BTW.
ADMIN!!!!!! buggen er der stadig!!!! som den har været de sidste mange år!!!
Hvis PHP er så simpelt og smart, hvorfor bruger du så ikke din logik og løser problemet selv?
De giver output'et af include("nyheder.txt") - og det output er 1 - altså true - fordi funktionen blev udført.
Det vil inkludere filen.
ASP.net - smartere end alt andet - og fremtiden, hvis PHP nu ville lave en PHP.net hurtigt så kunne de måske være med, men de er dødsdømt.
.NET er virkelig fremtiden, og så kan man jo passende begynde at kode sine ASP filer i C# istedet for det lettere fejlfyldte VBScript.
De giver output'et af include("nyheder.txt") - og det output er 1 - altså true - fordi funktionen blev udført.
Det vil inkludere filen.
ASP.net - smartere end alt andet - og fremtiden, hvis PHP nu ville lave en PHP.net hurtigt så kunne de måske være med, men de er dødsdømt.
.NET er virkelig fremtiden, og så kan man jo passende begynde at kode sine ASP filer i C# istedet for det lettere fejlfyldte VBScript.
Jeg opdagede selv at det var den lille fejl med =
Uanset hvad mener jeg stadig at PHP er det letteste sprog at komme igang med og til at lave avancerede sider med, og principielt har jeg noget i mod M$ programmeringssprog, det har nok en del at gøre med de kun findes til deres eget lamme server system, der er jo nok en grund til at m$ droppede at føre hotmail over på deres egne serversystemer....
//ZyBo[SE]
Uanset hvad mener jeg stadig at PHP er det letteste sprog at komme igang med og til at lave avancerede sider med, og principielt har jeg noget i mod M$ programmeringssprog, det har nok en del at gøre med de kun findes til deres eget lamme server system, der er jo nok en grund til at m$ droppede at føre hotmail over på deres egne serversystemer....
//ZyBo[SE]
Jeg har et andet sjovt problem med én fil. Jeg har 4 funktioner, men den 3. skal bruge den 4. som skal bruge den 1. :D
Altså, somehow vil jeg gerne include $_SERVER['PHP_SELF'] så den ligesom kender funktionerne når de skal bruges. (jaja, det med en helt anden fil ved jeg godt, men jeg vil gerne holde det inde i én fil)
:)
Altså, somehow vil jeg gerne include $_SERVER['PHP_SELF'] så den ligesom kender funktionerne når de skal bruges. (jaja, det med en helt anden fil ved jeg godt, men jeg vil gerne holde det inde i én fil)
:)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.