mboost-dp1
Hvordan forøges stacken i c++
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg sidder og er igang med at lave et program i c++, som skal lave least sqaure monte carlo, mit problem er at jeg bliver nødt til have nogle kæmpe arrays på optil 100.000x80 og når jeg gør dette fyldes stacken op. Findes der en måde at man kan udvide stacken til meere end 1mb?
Ps. jeg ved godt at det højst sandsynligt findes en iterativ metode således at jeg ikke behøver at gemme alt det data, men da mine progarmmerings evner er begrænset og det ikke er vigtigt at programmet køre hurtigt, ville det være klart bedst hvis jeg kunne udvide stacken til f.x. 10mb.
Pss. jeg bruger borland c++ builder 6
Ps. jeg ved godt at det højst sandsynligt findes en iterativ metode således at jeg ikke behøver at gemme alt det data, men da mine progarmmerings evner er begrænset og det ikke er vigtigt at programmet køre hurtigt, ville det være klart bedst hvis jeg kunne udvide stacken til f.x. 10mb.
Pss. jeg bruger borland c++ builder 6
unlad at allokerer dit array statisk brug new istedet så kommer det over på heapen og du har ikke problemet mere... ellers må du igang med at pille i borlands compiler options..
ok tak for det svar, du skulle vil ikke have et link eller lignende til et sted hvor jeg kan læse om new, da jeg ikke rigtig ved hvad det er.
Undskyld min uvidenhed jeg er stadig en nybegynder i c++.
Undskyld min uvidenhed jeg er stadig en nybegynder i c++.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.