mboost-dp1

Hvilket programmeringssprog?!?

Gå til bund
Gravatar #1 - Clone
14. sep. 2003 20:30
Nu har jeg småkodet lidt med visual basic et stykke tid, men vil hellere igang med noget ordentligt. Men hvilket sprog er godt at gå igang med.... jeg havde tænkt på java eller c++, har hørt at der er god fremtid i dem...

Håber i kan hjælpe mig...
Gravatar #2 - guppy
17. sep. 2003 11:47
Hvad er det lige der gør du ikke kan bruge VB længre? med mindre du er begyndt at lave en anden type programmer en du gør nu vil jeg ikke råde dig til at skift bare fordi VB ikke er et "rigtigt" sprog...

Hvis du vil lave:

Windows programmer med grafisk bruger grænseflade : brug VB, delphi eller C#.net
Spil : brug C / C++
Hvis du vil lave ting til nettet / platforms uafhængige : brug java ( eller C#.net hvis du kan nøjes med at være platforms uafhængig på 1 platform )

Ovenstående er mine holdninger - andre har andre ideer om hvad og hvordan..

( og skulle vi ikke prøve at lade være med at lave denne tråd til en "min penis.. øhh prog.sprog er større bedre end dit"
Gravatar #3 - annoia
17. sep. 2003 12:12
Mit valg er faldet på C++... Mest fordi at man skal bruge java for at kunne køre java-programmer, mens man med c++ (og c) bare kan køre uden videre. Og så var C++ lidt bedre egnet til at lave AES (mens RSA blev en del lettere med Java's biginteger :).
Gravatar #4 - Clone
17. sep. 2003 17:06
Hmm... Nu er det jo bare sådan at jeg ikke helt ved hvad jeg vil lave med det... jeg har dog en drøm om endag at lave nogle fede computerspil men nu må vi se hvad det blir til. Jeg tror jeg vælger C++, så kan jeg både lave spil og så meget andet... Men tak for indputtet...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login