mboost-dp1

(HTML) Frame automatisk refresh (Deja vú)

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
4. feb. 2010 20:41
Tråden nåede selvfølgelig at blive for gammel.

Jeg står med et lignende problem. Jeg har to maskiner, hvor den ene laver et lille billede, som vises på maskine nummer 2 via HTML og reloades en gang i minuttet.

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT>
function timedMsg()
{
window.frames['Vision'].location.reload();
var t=setTimeout("timedMsg()",60000);
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY LEFTMARGIN="0" ONLOAD="javascript:timedMsg();" TOPMARGIN="0">
<IFRAME FRAMEBORDER="0" HEIGHT="105" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0" NAME="Vision" SCROLLING="no" SRC="\\12.34.56.78\deltmappe\Picture.html" WIDTH="335"></IFRAME>
<SCRIPT TYPE="text/javascript">
self.resizeTo(364,194);
self.moveTo(683,150);
window.blur();
</SCRIPT>
</BODY>
</HTML>

Altså en IFRAME, som indeholder billedet reloades for hver 60.000. millisekund. Det fungerer ganske glimragende i IE6.

Maskine nummer 1 slukkes om natten, men det gør maskine nummer 2 ikke. Her opstår problemet. HTML siden går død og vågner ikke op når maskine nummer 1 startes igen. Browseren er fuld funktionel, men den kan ikke engang reloade siden hverken ved hjælp af F5 eller 'Opdater'.

Ja, IE6 er gammel, men den burde da kunne hitte ud af noget gammelt javaskidt. Burde det ovenstående ikke fungere selvom picture.html i en periode er utilgængelig?
Gravatar #2 - slemmebirk
4. feb. 2010 21:00
Du har sat den til at reloade siden, så ligeså snart maskine 1 slukkes kan den ikke finde siden og derefter opdaterer den så bare fejlsiden. Prøv at brug location.href='\\12.34.56.78\deltmappe\Picture.html' istedet.
Gravatar #3 - Dreadnought
4. feb. 2010 22:57
slemmebirk (2) skrev:
Du har sat den til at reloade siden, så ligeså snart maskine 1 slukkes kan den ikke finde siden og derefter opdaterer den så bare fejlsiden.

Ah, ja selvfølgelig.

slemmebirk (2) skrev:
Prøv at brug location.href='\\12.34.56.78\deltmappe\Picture.html' istedet.

Det vil jeg gøre når jeg kommer tilbage på min pind på mandag. Takker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login