mboost-dp1
Hjælp til billederedigering
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej alle
Jeg har et problem som jeg meget håber i kan hjælpe med :)
Jeg har 2 vilkårligt store firkanter, højde og brede er uvist - dog ved jeg at den lille firkant altid er mindre både i højde og brede end den store firkant.
Hvis jeg formindsker den store firkant og samtidigt holder proportionerne hvilken side (X2 ell. Y2) af den store firkant vil først ramme den lille firkant?
Jeg prøver altså at finde en metode til at udregne dette, da jeg skal bruge det til noget billederedigering som jeg sidder og arbejder med i PHP.
Det jeg havde tænkt at lave i PHP var noget så simpelt som:
if (metode) {
X1 er ramt først
}
else {
Y1 er ramt først
}
Jeg har lavet et lille billede for at illustrere situationen: Link
Håber meget i kan hjælpe!
På forhånd tak :)
Jeg har et problem som jeg meget håber i kan hjælpe med :)
Jeg har 2 vilkårligt store firkanter, højde og brede er uvist - dog ved jeg at den lille firkant altid er mindre både i højde og brede end den store firkant.
Hvis jeg formindsker den store firkant og samtidigt holder proportionerne hvilken side (X2 ell. Y2) af den store firkant vil først ramme den lille firkant?
Jeg prøver altså at finde en metode til at udregne dette, da jeg skal bruge det til noget billederedigering som jeg sidder og arbejder med i PHP.
Det jeg havde tænkt at lave i PHP var noget så simpelt som:
if (metode) {
X1 er ramt først
}
else {
Y1 er ramt først
}
Jeg har lavet et lille billede for at illustrere situationen: Link
Håber meget i kan hjælpe!
På forhånd tak :)
Det du skal kigge efter er forholdet mellem de to firkanter. Hvis den lille firkant har et breddere format end den store vil Y1 blive ramt først, hvis den har et smallere vil X1 blive ramt først og hvis forholdet er det samme vil X1 og Y1 blive ramt samtidig.
Din kode kunne derfor f.eks. se sådan ud:
Din kode kunne derfor f.eks. se sådan ud:
if ( X1 / Y1 < X2 / Y2 ) {
X1 er ramt først
} else if ( X1 / Y1 > X2 / Y2 ) {
Y1 er ramt først
} else {
X1 og Y1 er ramt samtidig
{
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.