mboost-dp1

hjææælp.

Gå til bund
Gravatar #1 - silentk226
22. feb. 2005 08:35
hej.. jeg er lige gået igang med at kigge på lidt c+ og noget visual basic programmering, hvilket altså betyder at jeg er ret elendig til det.
til at starte med vil jeg gerne høre om der er nogle som kender nogle gode programmer, som kan kompilere visual basic, eller c++ men hels visual basic. ville være rigtig nice.

dernæst. hvis der skulle være nogle som havde en kode liggende, til et program, som bare åbner en messagebox, med en linie tekst, og en ok knap, som når man trykker på ok, går vidre til en anden messagebox, med en linie tekst( eller 2) og en ok knap, og så vidre. gerne en gange, ville jeg blive rigtig glad hvis jeg kunne få den..

på forhånd tak og alt det der
Gravatar #2 - Mort
22. feb. 2005 08:58
Der er kun et program som kan kompilere Visual Basic og det er Microsoft Visual Basic. Du kan finde Visual Basic som enkeltstående produkt eller som del af Microsoft Visual Studio pakken.

I VB åbner man en messagebox således:
MsgBox "News nyhed", vbOkOnly, "Newz.dk"
Gravatar #3 - Mort
22. feb. 2005 09:05
Skal du kode C eller C++ kan jeg anbefale Microsoft Visual C++, hvilket også fåes som enkeltstående program eller som del af Microsoft Visual Studio pakken.

Desværre er den jo ikke gratis, men til Windows udvikling synes jeg det er det bedste tilgængelige udviklingsmiljø.

I C++ til Windows åbner man en messagebox således:
MessageBox(0, "Newz nyhed", "Newz.dk", MB_OK);

Eller hvis du har et vindue handle tilgængeligt:
MessageBox(hWnd, "Newz nyhed", "Newz.dk", MB_OK);
Gravatar #4 - carb
22. feb. 2005 16:10
Et gratis/godt/foss udviklingsmiljø til c/c++ er Dev-C++.

http://bloodshed.net/dev/devcpp.html
Gravatar #5 - Simm
24. feb. 2005 10:49
Der er også Microsofts Visual C++ Toolkit 2003

http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login