mboost-dp1
GUI i GUI?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg sidder og prøver at lave et lille program i java.
Jeg vil gerne kunne lægge en grafisk grænseflade ind i en anden grafisk grænseflade. Begge er nogle jeg selv laver. Hvordan løser jeg det problem kode mæssigt?
Jeg vil gerne kunne lægge en grafisk grænseflade ind i en anden grafisk grænseflade. Begge er nogle jeg selv laver. Hvordan løser jeg det problem kode mæssigt?
Det kan jeg saktens.
Problemet er bare at den første gui har en JMenuBar som ikke er i den anden gui og den menubar bliver fjernet. Ved du hvordan jeg kan beholde den menubar?
Problemet er bare at den første gui har en JMenuBar som ikke er i den anden gui og den menubar bliver fjernet. Ved du hvordan jeg kan beholde den menubar?
Et JPanel får ikke en JMenu på med mindre du eksplicit kalder this.setJMenuBar(...) så jeg kunne forledes til at tro du benytter en builder/IDE, er dette korrekt?
Hvis du ønsker noget a la MDI, kan dette klares med JDesktopPane med JInternalFrame indeni. Bemærk dog at MDI supporten i Java er ret problematisk. Der findes dog et open source projekt som retter op på dette: http://jmdiframework.sourceforge.net/
Hvis du ønsker noget a la MDI, kan dette klares med JDesktopPane med JInternalFrame indeni. Bemærk dog at MDI supporten i Java er ret problematisk. Der findes dog et open source projekt som retter op på dette: http://jmdiframework.sourceforge.net/
Dette er ikke til OO morten, det er til noget jeg selv sidder og arbejder med. Så derfor kan jeg sagtens spørge om hjælp.
Det kan du stole på. Hvis jeg ikke kommer vil John og Flemming højst sansyndeligt blive irreteret på mig, hvis ikke mere end det, da jeg nok ikke kan tage mig ordentligt sammen til at lave opgaven ellers.
Vi må se med Henrik. Han lovede at komme men det gjorde han også angående mandag. :-)
Vi må se med Henrik. Han lovede at komme men det gjorde han også angående mandag. :-)
amokk: Erhversakademi Midtjylland -> Datamatiker.
Du kan se den opgave vi er i gang med på vores hjemmeside. Kombineret opgave i Software design, software konstruktion og IT i organisationen (lorte fag! hader det for vildt).
mrmorris: har vi vist alle... har bare glemt at udveksle kontaktinfo... er det vigtigt? :-p
[edit]
buch: (sorry, glemte helt dig!)
Vi må vist også få lidt hjælp, i hvert fald uofficelt, men ville lige give polle en lille øjnåbner :-)
Du kan se den opgave vi er i gang med på vores hjemmeside. Kombineret opgave i Software design, software konstruktion og IT i organisationen (lorte fag! hader det for vildt).
mrmorris: har vi vist alle... har bare glemt at udveksle kontaktinfo... er det vigtigt? :-p
[edit]
buch: (sorry, glemte helt dig!)
Vi må vist også få lidt hjælp, i hvert fald uofficelt, men ville lige give polle en lille øjnåbner :-)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.