mboost-dp1
Flash: aut. scrolling text, evt. fra xtern fil
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej,
Sidder og leger lidt med noget Flash (cs3) og er igang med at lave en hjemmeside.
Til den skal jeg bruge et textfelt, hvor teksten automatisk kører ned ad i en konstant hastighed, (evt: men når man holder musen inden over, skal teksten stoppe)
Teksten skal helst komme fra en extern tekst fil (.txt).
Jeg har prøvet at søge lidt, men har ikke rigtig kunne finde noget, men tror jeg søger på de forkerte ord.
Det skal lige siges, at jeg er absolut nybegynder i det her, har aldrig brugt flash før!
Sidder og leger lidt med noget Flash (cs3) og er igang med at lave en hjemmeside.
Til den skal jeg bruge et textfelt, hvor teksten automatisk kører ned ad i en konstant hastighed, (evt: men når man holder musen inden over, skal teksten stoppe)
Teksten skal helst komme fra en extern tekst fil (.txt).
Jeg har prøvet at søge lidt, men har ikke rigtig kunne finde noget, men tror jeg søger på de forkerte ord.
Det skal lige siges, at jeg er absolut nybegynder i det her, har aldrig brugt flash før!
Anyone?!
Jeg har fulgt denne guide: http://www.kirupa.com/developer/mx/dynamic_scrolle... , men jeg får denne fejl når jeg prøver at køre filen:
"The identifier 'loadVars' will not resolve to built-in object 'LoadVars' at runtime. "
Jeg har fulgt denne guide: http://www.kirupa.com/developer/mx/dynamic_scrolle... , men jeg får denne fejl når jeg prøver at køre filen:
"The identifier 'loadVars' will not resolve to built-in object 'LoadVars' at runtime. "
//start of txt_field
var myTextLoader:URLLoader = new URLLoader();
myTextLoader.addEventListener(Event.COMPLETE, onLoaded);
function onLoaded(e:Event):void {
trace(e.target.data);
}
myTextLoader.load(new URLRequest("myText.txt"));
//end of txt_field
Det er det stykke kode jeg nu bruger. Jeg kan se, at teksten bliver loadet ind i flashfilen, men den bliver ikke vist på i textfeltet.
Ok, nu har jeg så fået teksten frem, men det ligger bare i højre hjørne og ikke i en textbox som jeg gerne ville have det til!
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.