mboost-dp1
Find celle med tekst i Excel
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hvordan søger man efter en celle der starter med en bestemt tekststreng.
Jeg har en liste i kolonne G hvor der står en masse navne i alfabetisk orden. Nederst på listen er der en linie der begynder med "genereret". Den linie vil jeg have fundet, så jeg kan hive et tidspunkt ud af den.
Listen er ikke altid uniform. Der kommer en gang i mellem tomme felter, så jeg kan ikke bare tælle mig frem til cellen.
Hvordan finder jeg den?
Jeg har en liste i kolonne G hvor der står en masse navne i alfabetisk orden. Nederst på listen er der en linie der begynder med "genereret". Den linie vil jeg have fundet, så jeg kan hive et tidspunkt ud af den.
Listen er ikke altid uniform. Der kommer en gang i mellem tomme felter, så jeg kan ikke bare tælle mig frem til cellen.
Hvordan finder jeg den?
grep <din tekst>
Er det nødvendigt at du bruger Excell? Hvis jeg var dig, så valgte jeg et fint lille scripting sprog i stedet eller noget.
:)
Det er vist også kun MATCH som kan bruge wildcards.
Hvis du skal søge efter rent faktisk skal søge efter wildcard-characters, skal du sætte ~foran. Altså: "~*genereret" så vil den søge efter "*genereret" og ikke "<wildcard>genereret"
I tilfælde af at du måske skulle have glemt det, så fjerner TRIM whitespaces og doublespaces.
Det er vist også kun MATCH som kan bruge wildcards.
Hvis du skal søge efter rent faktisk skal søge efter wildcard-characters, skal du sætte ~foran. Altså: "~*genereret" så vil den søge efter "*genereret" og ikke "<wildcard>genereret"
I tilfælde af at du måske skulle have glemt det, så fjerner TRIM whitespaces og doublespaces.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.