mboost-dp1
Farv tabeller + javascript
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg har et totalt newbie spgm - til javascript. Jeg har en tabel, som er genereret ud fra en mySql database - jeg ønsker dels at hver anden række er med en farve og dels at der er et farveskift ved hver række v. onMouseOver.
Førstnævnte problem har jeg løst, men det blev noget slam kode,
if(i%2==0)
opretEnRækkeMedFarve
else almindelig....
så hvis der er nogen der har et forslag, link, anything, så hører jeg gerne fra jer - Gracias!
Førstnævnte problem har jeg løst, men det blev noget slam kode,
if(i%2==0)
opretEnRækkeMedFarve
else almindelig....
så hvis der er nogen der har et forslag, link, anything, så hører jeg gerne fra jer - Gracias!
Hvad er der galt med if(i%2==0)?
Ville nok selv goere saadan her:
if(i%2==0) echo class=dinCssClass1 else echo class=dinCssClass2
Altsaa, brug stylesheet til at definere hvordan en almindelig raekke ser ud, og hvordan en farvet raekke skal se ud.
Ang. mouseover.. Hmm... Det maa kunne laves ca saadan her :
onmouseover=javascript:var oldcolor=this.style.className;this.style.className=dinCssHoverClass
og saa en onmouseout=javascript:this.style.className=oldcolor
Jeg har ikke testet det ovenstaaende, bare umiddelbart hvad jeg ville forsoege mig med. Maaske er du noedt til at alave en funktion der haandterer hvilken class den paagaeldende raekke brugte, foer class skiftet ved mouseover. Proev dig lidt frem :-)
Ville nok selv goere saadan her:
if(i%2==0) echo class=dinCssClass1 else echo class=dinCssClass2
Altsaa, brug stylesheet til at definere hvordan en almindelig raekke ser ud, og hvordan en farvet raekke skal se ud.
Ang. mouseover.. Hmm... Det maa kunne laves ca saadan her :
onmouseover=javascript:var oldcolor=this.style.className;this.style.className=dinCssHoverClass
og saa en onmouseout=javascript:this.style.className=oldcolor
Jeg har ikke testet det ovenstaaende, bare umiddelbart hvad jeg ville forsoege mig med. Maaske er du noedt til at alave en funktion der haandterer hvilken class den paagaeldende raekke brugte, foer class skiftet ved mouseover. Proev dig lidt frem :-)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.