mboost-dp1

Excel: Genere en automatisk liste.

Gå til bund
Gravatar #1 - HJess
30. jun. 2008 14:29
Hejsa.

Jeg står men flg. liste...

A10 - Æbler
A11 - Æbler
A12 - Æbler
A13 - Pære
A14 - Pære
A15 - Pære
A16 - Pære
A17 - Pære
A18 - Agurk
A19 - Agurk
A20 - Agurk
A21 - Spinat.

Jeg står og mangler en metode/måde til hvordan jeg automatisk får lavet en liste som blot indenholder

A10 - Æbler
A11 - Pære
A12 - Agurk
A13 - Spinat.

Jeg har prøvet mig en del frem og tilbage med lookup, IF, AND osv.. men syntes ikke rigtigt jeg kan få nogen success. Jeg løber hovede mod muren især når jeg skal forsøge og få elementerne ud i hvert sin celle.

Håber i kan hjælpe

Br.
HJess.
Gravatar #2 - Cugel
1. jul. 2008 10:49
øhh måske bare mig.. men ud fra det du har skrevet har jeg ingen anelse om hvad du vil? :S prøv at forklare.. evt et eksempel.
Gravatar #3 - HJess
2. jul. 2008 14:02
svært og forklare ;-)

Jeg har en liste med 30 elementer, og i den liste er der 5 forskellige ting/elementer.

jeg skal bruge et udtræk fra en liste, som giver de unikke navne.

Ved ikke om det giver mere mening nu ;-)

Br.
HJess
Gravatar #4 - Emil Melgaard
2. jul. 2008 14:30
Jeg ved ikke om du har behov for at det sker automatisk når du tilføjer flere ting, men ellers kan det løses med et filter:

http://support.microsoft.com/kb/262277
Gravatar #5 - HJess
2. jul. 2008 18:22
Jeg har kigget lidt omkring ..

Det som jeg mangler er umiddelbart noget VBA el. lig.

Problemet er det her eksempel er meget forenklet - for at gøre tingne nemmere og forstå.

men i bund og grund har jeg omkring 8000 rows, hvor jeg skal ha generet en liste af unike navne ud fra den liste af - som dynamisk ændre sig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login