mboost-dp1
Et lille spørgsmål...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Da jeg pt. er ved at rode lidt med et gammelt projekt jeg har liggende (et spil), gik jeg igang med samtidigt at optimere lidt i den eksisterende kode. Jeg rendte så nmd i et lille 'hm?'. Den "verden" spillet foregår i er (naturligvis) defineret i et matrix, men for at gøre spillet mere dynamisk har jeg oprettet den via den gode gamle "times X db X" (ja, jeg ved det. Jeg skriver i NASM, så jeg burde skydes). Mit spørgsmål er så; er der nogen af jer der har en ide til hvordan det kan optimeres (hvis det overhovedet er muligt?)?
På forhånd tak,
Berador.
På forhånd tak,
Berador.
Det kan være jeg var lidt uspecifik, da jeg skrev mit spørgsmål (manglen på svar kunne ihvertfald tyde på det).
Den måde jeg har oprettet koden på er at den konstant checker efter hvor ens person i spillet er, og derefter krydsreferer den position med de tabeller der fortæller om kort-layoutet i 'verdenen' man er i. Hvis det er nødvendigt med en opdatering (indlæsning af et nyt område) gør den så det.
Det jeg er lidt i tvivl om er; ville det være en fordel at indlæse kort-definitionerne i rammen på forhånd, da det trods alt er en del data de rummer (og der i forvejen skal trækkes rigeligt fra disken) eller er der evt. en anden måde at gøre det på (I.E. er der nogen der har erfaring med spilprogrammering, i et 3D-matrix?)?
Håber det her uddyber det hele lidt, og eventuelt kan hjælpe mig til at få et par svar ;) .
Den måde jeg har oprettet koden på er at den konstant checker efter hvor ens person i spillet er, og derefter krydsreferer den position med de tabeller der fortæller om kort-layoutet i 'verdenen' man er i. Hvis det er nødvendigt med en opdatering (indlæsning af et nyt område) gør den så det.
Det jeg er lidt i tvivl om er; ville det være en fordel at indlæse kort-definitionerne i rammen på forhånd, da det trods alt er en del data de rummer (og der i forvejen skal trækkes rigeligt fra disken) eller er der evt. en anden måde at gøre det på (I.E. er der nogen der har erfaring med spilprogrammering, i et 3D-matrix?)?
Håber det her uddyber det hele lidt, og eventuelt kan hjælpe mig til at få et par svar ;) .
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.