mboost-dp1
Er han online?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg vil gerne lave et script til min side, så man kan se om den enkelte bruger er online eller ej. Det skal bygges op som en funktion i PHP der retunerer TRUE eller FALSE alt efter om brugeren er online.
De info jeg har at gøre med er (ved sidste klik):
- Dag
- Måned
- År
- Time
- Minut
Funktionen skal altså se efter om brugeren har klikket inden for de sidste 10 minutter. Hvis han har det skal funktionen retunerer TRUE, ellers FALSE.
Håber nogen kan hjælpe =)
De info jeg har at gøre med er (ved sidste klik):
- Dag
- Måned
- År
- Time
- Minut
Funktionen skal altså se efter om brugeren har klikket inden for de sidste 10 minutter. Hvis han har det skal funktionen retunerer TRUE, ellers FALSE.
Håber nogen kan hjælpe =)
Du kan vel bare trække det fra time(), så ved du hvormange sekunder det er siden han sidst klikkede.
Så er det bare at beslutte hvorlænge han må have været inaktiv før du ikke regner med han er på siden mere :)
Så er det bare at beslutte hvorlænge han må have været inaktiv før du ikke regner med han er på siden mere :)
går ud fra du har de info du nævner fra funktionen date(). Når du har informationerne som du skriver dem, kan du lave dem om til "Unix timestamp" (altså i sekunder siden ca. 1970 tror jeg nok...) med funktionen mktime().
Når du har tidspunktet for sidste aktivitet, kan du finde den nuværende tid med funktionen time() og trække den anden tid fra denne. Så har du tidsforskellen i sekunder... :)
Håber ikke det er for advancend. Ellers må du skrive igen!
Når du har tidspunktet for sidste aktivitet, kan du finde den nuværende tid med funktionen time() og trække den anden tid fra denne. Så har du tidsforskellen i sekunder... :)
Håber ikke det er for advancend. Ellers må du skrive igen!
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.