mboost-dp1

DOS programmering

Gå til bund
Gravatar #1 - sofrdk1
26. jul. 2010 11:59
Er du en haj til DOS programmering af en batch fil, så er det dig jeg gerne vil høre fra.

Jeg har lavet en fil allerede og det hele fungerer som sådan fint nok (lidt taget fra alle), men da der er tale om en fil der tager backup på forskellige måder af servere m.m. skal jeg have foretaget en validering af en mappe med en tidligere backup, således at jeg sandsynligvis med en IF kommando kan validere alderen på mappen og er den mere end 14 dage gammel, så skal jeg bare have den slettet, da der så er en ny backup + den som den laver nu, efter ovenstående er gennemført.

Syntes det er nemt at finde noget med dos kommandoer på nettet, men pokkers svært at finde eksempler på noget af det.

Venligst sofrdk1
Gravatar #2 - Daniel-Dane
26. jul. 2010 12:08
SKAL det være batch? Har du ikke noget powershell eller lignende?
Gravatar #3 - sofrdk1
26. jul. 2010 12:22
Ja det skal være en batch, for jeg fortsætter bare på det som den tidligere IT Supporter har forsøgt at lave (lidt rodet, så jeg har ryddet op i koden)

Uanset hvad, er du velkommen til at komme med et bud på noget andet Daniel-Dane?

Jeg skal blot kunne fremkalde datoen for mappen der er oprettet ved tidligere backup og så skal jeg validere den, for at se om datoen er ældre end 14 dage og er den det, så skal den backup-mappe bare slettes fordi der allerede findes en nyere.
Ved godt det lyder besværgeligt ikke bare at overskrive backuppen med kun de filer der er ændret, men sådan er det bare lige nu.
Gravatar #4 - BlackFalcon
26. jul. 2010 12:25
Jeg mener ikke man kan lave en forskudt dato-sammenligning i DOS, uden at bruge 3. partsprogrammer (jeg kan tage fejl - det er længe siden jo).

Men DOS under Windows (dvs. kommando-prompten) understøtter VBScript som indeholder DateDiff kommandoen. Det er let at inplementere et kald til en VBS-fil som checker/sletter det der er for gammelt. Der er et eksempel her med rekursiv søgning
Gravatar #5 - moisen
28. jul. 2010 12:26
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login