mboost-dp1

delvis fejl i joomla! CMS på en WAMP

Gå til bund
Gravatar #1 - 3214N
7. nov. 2007 21:59
Hej der...

Er der nogen her der har erfaring med Joomla! CMS installeret på WAMPserver?

Det virker fint lokalt på maskinen hvor det er installeret, men ikke når jeg tilgår siden fra andre maskiner på samme LAN. Så kommer kun indholdet frem, men uden baggrund og anden formatering defineret via templaten.
Det er ligemeget hvilken template jeg bruger, så er det samme resultat, også default template.

andre PHP sites vises fint, lokalt og på andre maskiner på samme LAN. Så jeg regner med at fejlen må ligge i Joomla et sted...

Jeg har prøvet at reinstallere både Joomla og WAMP (seneste ver.) uden held. Det kører på en WinXP SP2 - uden firewall.

Jeg leder Joomla FAQ/forums igennenm, men har ikke fundet løsnngen endnu...

Nogen idé?

/3214n
Gravatar #2 - 3214N
9. nov. 2007 12:36
Nogen forslag?...
Gravatar #3 - Simm
10. nov. 2007 11:26
Sådanne fejl har intet med WAMP at gøre - det er ganske simpelt fordi dine stier er forkerte inde i joomlas opsætning.. Når du ser din side uden baggrunde mv. så prøv at kigge i sidens kilde.. (højreklik -> vis kilde) så vil du højest sandsynligt se at stien til dit stylesheet er forkert.

Måske står der kun http://localhost/stylesheet.css hvor der skulle have stået http://localhost/css/stylesheet.css osv.

argh...Newz æder mine links
Gravatar #4 - Simm
10. nov. 2007 11:41
Hmm.. vågn op Simm..

Det kan godt have noget med Apache at gøre, hvis du bruger virtual directories? Men det er vel næppe nødvendigt hvis det er din egen lille hygge-testserver
Gravatar #5 - 3214N
10. nov. 2007 13:37
Thanx Simm!

Det er nettop en lille hygge test-server ;-) Og jeg har bare brugt standard install af WAMP'en, og har ikke (med vilje/hvad jeg ved af) sat nogen virtual directores op.

Men det var da et godt bud med CSS, det vil jeg kigge på når jeg kommer hjem fra job iaften.

/3214n
Gravatar #6 - 3214N
11. nov. 2007 09:33
jeps! Det var self. i Joomlas opsætning, den skulle fixes.
i configuration.php skulle config_live_site bare sættes til IP adr. og ikke localhost...

Doh!!!

Thanx Simm!

/3214n
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login