mboost-dp1

delphi og c++

Gå til bund
Gravatar #1 - FatCat
25. okt. 2002 15:32
hejsa!

jeg er total newbe til programmering, men kunne godt tænke mig at lære c++

har i nogen ideer til hvor jeg kan starte? evt links til nogle gode sider?
Gravatar #2 - nihil
25. okt. 2002 15:40
lige først: Delphi og c++ har intet med hinanden at gøre :)

Jeg vil anbefale dig denne compiler (jeg antager at du bruger windows)
http://www.bloodshed.net (under c++)
Samme side har en masse gode rescourser til at lære c++, både guider og også links til andre sider.
Gravatar #3 - FatCat
25. okt. 2002 16:01
hvad bruger man så delphi til?
Gravatar #4 - FatCat
25. okt. 2002 16:03
skal jeg bruge den her som compiler?

http://www.bloodshed.net/dev/devcpp.html
Gravatar #5 - Simm
25. okt. 2002 18:46
Delphi er et andet programmeringssprog, som bygger på Pascal. Man kan kalde Delphi for et objekt-orienteret Windows-baseret Pascal. (indviklet ja, men jeg kan squtte finde en bedre måde at forklare det på)

Delphi er nemmere end C/C++ bl.a. fordi Delphi selv styrer bl.a. pointers og hukommelsesallokering. Det gør C/C++ ikke. Men C/C++ er langt hurtigere, hvis man skriver ens kode korrekt.

og, ja...det er det rigtige link
Gravatar #6 - izmkr
25. okt. 2002 20:47
Delphi-> Object Pascal, hvis jeg husker korrekt...?
Gravatar #7 - FatCat
25. okt. 2002 21:18
er det så smartere at starte med delphi? jeg har kigget lidt på c++ nu.... synes det er lidt kompliceret! men man ska kravle før man kan gå....!
Gravatar #8 - Simm
25. okt. 2002 21:35
Det er lidt svært at svare på - specielt fordi jeg er lidt biased, programmerer nemlig mest i C++/C#. Jeg er ikke så vant til Delphi. Men jeg ved at de to sprog kan levere det samme produkt i sidste ende.