mboost-dp1

Database

Gå til bund
Gravatar #1 - Soes
28. jan. 2001 21:55
DatabaseNår jeg skal hente noget data ud fra en database, bruger jeg følgende SQL sætning: strSQL = "SELECT top 100 * FROM Guestbook ORDER BY ID DESC;" Derved får jeg kun valgt de første 100, kan det ikke gøres på en anden, og lidt smartere måde, så der ikke er en begrænsning på hvormange der bliver skrevet ud på skærmen?
Gravatar #2 - demolition
29. jan. 2001 19:43
SQL-sætningKan du ikke bare undlade 'top 100'?Så den bliver til:strSQL = "SELECT * FROM Guestbook ORDER BY ID DESC;"Det returnerer samtlige poster i Guestbook.
Gravatar #3 - Lauer
3. feb. 2001 22:11
hmm... pas på med det.Du skal passe på med at udskrive alle link bare sådan. Hvis der nu er 150 linier... det tager noget tid.
Gravatar #4 - izmkr
1. mar. 2001 16:04
Hvor svært kan det være!?Laur din nød! Han behøver da ikke at passe på med det! Han spurgte jo selv, så er han oss' selv ude om de hvis der går noget galt. Det er bare typisk at du begynder at snakke om: "pas nu på", "tænk hvis den udskriver over 100 rows!", desuden hedder det ikke linier, men rows!
Gravatar #5 - Lauer
1. mar. 2001 19:59
Klap nu i IzmkrHvorfor skal du altid kommentere mine indlæg. Du skriver bare for at skrive... nu kan vi begynde en længere samtale. Hmm... kan ikke lige finde på mere.. så nu må du komme med din kritik....
Gravatar #6 - izmkr
1. mar. 2001 20:05
Ak nej...Hmm... Og så siger du at jeg bare skriver for at skrive... Min kritik var rent konstruktiv, men du skal absolut kommentere den bare for at sige noget. Jeg ser så absolut ingen grund til at starte en længere samtale, da det nok ville være ret nttesløst, og ret hurtigt ville udvikle sig til mudderkastning! Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige så hold din mund! - izmkr
Gravatar #7 - Lauer
1. mar. 2001 20:08
Og det skal man høre fra dig.Hmm... Du ved ikke noget om det ( det gør jeg heller ikke... men alligevel ) Da der ikke er så meget mudder udenfor så kan vi tage en sneboldkamp isteddet. Sne er der jo masser af. Men lad os vente til i morgen... så kan vi gøre det i skolen.
Gravatar #8 - QuaLjyn
27. jun. 2001 05:51
jajaMan kan kalder det en linie, row eller record.. stemmer mest for det sidste... anyways strSQL = select b.blah from tblBlah b order by b.id limit 100 skulle gerne give dig det du har brug for... afhængigt af hvad det er du laver, ville man også kunne lave en select * from tblBlah og så bare for (int i = 0; i { // smid endnu en record ud på skærmen }
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login