mboost-dp1
CKeditor, fuck html!?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej newz!
Jeg har et problem med min nyligt integrerede CKEDITOR.
Jeg udskriver min editor ved at gøre følgende;
$CKEditor = new CKEditor();
echo $CKEditor->editor("oplag", "Add din tekst her");
- og den vil gerne vise selve editoren - og adder også til min database.
MEN MEN MEN MEN!
Når jeg så viser den tekst, som jeg har addet til min database inde under nyheder eksempelvis, så vil den ikke vise den HTML som jeg har lavet i editoren?
Er der nogle som helst, der kan komme med en evt. function eller forslag til, hvad jeg kan gøre ved det?
Jeg gør ikke noget fancy med det jeg sætter ind i min database, dvs. jeg ikke sætter en function som htmlentities(); til at tjekke hvad jeg skriver, for det er kun mig der gør, og jeg vil jo ikke hacke mig ind i egen database.
Så jeg spørger Jer, eksperter, hvad er løsningen her?
Opsummering ( Source coden(når jeg viser det i CKeditoren) er den samme som i databasen. MEN den vil ikke vise den html kode, når jeg udskriver den data på en side.. Den viser ikke den html.. Udskriver helt almindelig med echo''.$row[lol]."";, uden nogle functions osv. )
Jeg har et problem med min nyligt integrerede CKEDITOR.
Jeg udskriver min editor ved at gøre følgende;
$CKEditor = new CKEditor();
echo $CKEditor->editor("oplag", "Add din tekst her");
- og den vil gerne vise selve editoren - og adder også til min database.
MEN MEN MEN MEN!
Når jeg så viser den tekst, som jeg har addet til min database inde under nyheder eksempelvis, så vil den ikke vise den HTML som jeg har lavet i editoren?
Er der nogle som helst, der kan komme med en evt. function eller forslag til, hvad jeg kan gøre ved det?
Jeg gør ikke noget fancy med det jeg sætter ind i min database, dvs. jeg ikke sætter en function som htmlentities(); til at tjekke hvad jeg skriver, for det er kun mig der gør, og jeg vil jo ikke hacke mig ind i egen database.
Så jeg spørger Jer, eksperter, hvad er løsningen her?
Opsummering ( Source coden(når jeg viser det i CKeditoren) er den samme som i databasen. MEN den vil ikke vise den html kode, når jeg udskriver den data på en side.. Den viser ikke den html.. Udskriver helt almindelig med echo''.$row[lol]."";, uden nogle functions osv. )
Med fare for at have misforstået dig bliver jeg lige nødt til at spørge dig om du prøver at udskrive html direkte fra mysql tabellen til siden. Hvis ja så vil browseren jo tolke det som html og vise det som en normal side.
Hvis du skriver <html> i en WYSIWYG editor bliver det oversat af dit Javascript til htmlentities automatisk.
Prøv at kigge på indholdet af din database ;-)
Men det er jo hele formålet med CKeditor, at du IKKE skal skrive HTML, men har en fancy Word-style RTF editor til formålet.
Men det er jo hele formålet med CKeditor, at du IKKE skal skrive HTML, men har en fancy Word-style RTF editor til formålet.
Så du vil have vist selve html koden på hjemmesiden? ligesom den bliver vist i din editor i html mode (går ud fra at det er en rich text editor du har) i såfald skal du bare lave noget html encode på dit data fra tabellen inden du echoer det til siden.
Windcape (4) skrev:Hvis du skriver <html> i en WYSIWYG editor bliver det oversat af dit Javascript til htmlentities automatisk.
Jeg skriver ikke HTML selv, jeg bruger CKeditorens Word-style RTF funktioner. Men de vil ikke vises!!!! :)
slemmebirk (5) skrev:Så du vil have vist selve html koden på hjemmesiden? ligesom den bliver vist i din editor i html mode (går ud fra at det er en rich text editor du har) i såfald skal du bare lave noget html encode på dit data tabellen inden du echoer det til siden.
Det vil jeg prøve så! :)
Nu prøvede jeg så med htmlentities.
Nu vil den ikke vise min html..
Det jeg mener er, at den skriver
<strong>Dette er også en test. :-)</strong></p> <div id="codebox"> <p> Dette er en test.</p> </div>
på siden, så det er altså bare koden der kommer frem?? :)
- den viser stadig ikke "Dette er også en test" med fed - hvilket den heller ikke gjorde før..
Nu vil den ikke vise min html..
Det jeg mener er, at den skriver
<strong>Dette er også en test. :-)</strong></p> <div id="codebox"> <p> Dette er en test.</p> </div>
på siden, så det er altså bare koden der kommer frem?? :)
- den viser stadig ikke "Dette er også en test" med fed - hvilket den heller ikke gjorde før..
Når jeg skriver min tekst ind i databasen, gør jeg det simpelt :
$tekst = $_POST[tekst];
$overskrift = $_POST[overskrift];
$oplag = $_POST[oplag];
mysql_query("INSERT INTO guides (overskrift, oplag, tekst, dato) values ('$overskrift', '$oplag', '$tekst', now())") or die(mysql_error());
og et eksempel på hvordan TEKST valuen ser ud i databasen:
<p>
<strong>Dette er også en test. :-)</strong></p>
<div id=codebox>
<p>
Dette er en test.</p>
<p>
</p>
</div>
<p>
<em>Dette er også en test</em></p>
<p>
<u>Dette er også en test</u></p>
$tekst = $_POST[tekst];
$overskrift = $_POST[overskrift];
$oplag = $_POST[oplag];
mysql_query("INSERT INTO guides (overskrift, oplag, tekst, dato) values ('$overskrift', '$oplag', '$tekst', now())") or die(mysql_error());
og et eksempel på hvordan TEKST valuen ser ud i databasen:
<p>
<strong>Dette er også en test. :-)</strong></p>
<div id=codebox>
<p>
Dette er en test.</p>
<p>
</p>
</div>
<p>
<em>Dette er også en test</em></p>
<p>
<u>Dette er også en test</u></p>
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.