mboost-dp1
Bedste implementation af tidsenheder i C#
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej,
Jeg har brug for at regne med tidspunkter i min applikation. Det drejer sig om ting i formatet timer:minutter:sekunder eller ligenu som jeg skriver det ville det være 02:54:55.
Jeg får både brug for at addere og subtrahere. Kan man lave en datatype, eller burde man lave en: static String add(String,String) og så explode og typecaste og ligge til. Eller hvad er best practice?
Hilsen Kasper.
Jeg har brug for at regne med tidspunkter i min applikation. Det drejer sig om ting i formatet timer:minutter:sekunder eller ligenu som jeg skriver det ville det være 02:54:55.
Jeg får både brug for at addere og subtrahere. Kan man lave en datatype, eller burde man lave en: static String add(String,String) og så explode og typecaste og ligge til. Eller hvad er best practice?
Hilsen Kasper.
Har du kigget på DateTime og TimeSpan klasserne? Der er operator overloading på, så du kan bruge alm. +/-
Resultat
static void Main(string[] args)
{
DateTime now = DateTime.Now;
TimeSpan oneHour = new TimeSpan(1,0,0);
Console.WriteLine("Now:\t\t{0}", now);
Console.WriteLine(
"+1 hour:\t{0}", now + oneHour
);
}
Resultat
Now: 20-01-2009 03:09:31
+1 hour: 20-01-2009 04:09:31
Windcape (2) skrev:Har du kigget på DateTime og TimeSpan klasserne? Der er operator overloading på, så du kan bruge alm. +/-
static void Main(string[] args)
{
DateTime now = DateTime.Now;
TimeSpan oneHour = new TimeSpan(1,0,0);
Console.WriteLine("Now:\t\t{0}", now);
Console.WriteLine(
"+1 hour:\t{0}", now + oneHour
);
}
Resultat
Now: 20-01-2009 03:09:31
+1 hour: 20-01-2009 04:09:31
Jeg kender dem ja, men vidste godt nok ikke at de kunne bruges sådan. Tror jeg havde for mange tanker om et projekt i funktionsprogrammering hvor vi skulle lave vores egne datatyper.
Tak for hurtigt svar, havde først regnet svar imorgen tidlig! :)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.