mboost-dp1

Bedre billede med GD2 (og PHP)?

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
22. mar. 2005 09:25
Roder lidt med GD2 på anus.dk, men som man kan se bliver mine thumbnails takkede.

Er der en måde at få noget antialising-effekt på dem eller lignende? Synes ikke GD's dokumentation er til megen hjælp, jeg kan i hvert fald kun finde noget med antialising ved tegning af streger og tekst.
Gravatar #2 - NFX
22. mar. 2005 11:28
Jeg synes nu ikke de der billeder ser specielt takkede ud.
Til gengæld er der en utroligt kraftig jpeg-komprimering, prøv at sætte kvaliteten lidt op.

Jeg vil tro at du bruger imagejpeg(); på din side, da du skriver du bruger php. Men jeg kan se at du angiver 40 som quality - prøv at sætte den op på 60 eller 70 i stedet, noget i stil med:
imagejpeg($im,"thumb.jpg",60);

Måske kan du endda sætte den højere op. Thumbnails behøver selvfølgelig ikke have en kvalitet på 100, men du kan sagtens sætte dem højere op, uden de helt store problemer.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
22. mar. 2005 11:57
Ja jeg har sat den på 40, da jeg synes det giver et fornuftigt resultat. Men ved mindre (skærm)opløsninger kan jeg godt se JPEG-kompressionen ikke er ret optimal, så den skal nok lige ændres. Skulle jo gerne holde filstørrelsen lidt nede, da jeg selv hoster, og det jo i forvejen er nogle rimelig store billeder. Og ja, jeg bruger imagejpeg().

Men jeg synes nu de ser pænt takkede ud, ikke som ved en 'pixel resize', men alligevel langt mere end ved en ordentlig resize.

Synes selv jeg har lavet et nogenlunde smart system, hvor billederne genereres første gang. Kunne selvfølgelig også bare have hentet noget færdigt galleri-tis, men hvad sjovt er der ved det :)
Gravatar #4 - Ronson ⅍
22. mar. 2005 12:48
Ok, jeg tager mine ord i mig igen. Det er værre end pixel resizing!

http://anus.dk/resize.jpg

1 og 2 er lavet i PSP v9, 3 i GD med JPEG kvalitet 100
Som man kan se er PSPs pixel resize faktisk en smule bedre, derfor synes jeg det er lidt trist at GD giver sådan et resultat.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login