mboost-dp1
Assembly
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
AssemblyNogen der kan hjælpe mig med noget Assembly netværks-programmering. Helst netværkskort og modem programmering!
Håber nogen kan hjælpe*S*
AssemblyOs? Tja, vil helt skrive alle mine programmer med ren BIOS interrupts, men til programmering bruger jeg mest Windows 98! På en alm IBM PC!
så er det IPX eller NetBIOS du er ude efter. Modemtingen skal du lave via. COM-porten, evt. ved at skrive direkte til portene, eller ved at bruge de rette interrupts. I denne sammenhæng er Ralph Brown: http://www.cs.cmu.edu/afs/cs/user/ralf/pub/WWW/fil... din ven
Det er en ganske god side du har henvist mig til, men måske jeg skulle omformulere mine spørgsmål:
Jeg ønsker at lave TCP/IP-pakker via assembly. Disse skal kunne sendes via modem og netværkskortet. Jeg ved godt hvordan man sender til com-porten, men hvordan behandler modemet inputet? Skal man sende Header-start og slut koder? fx:
IP/start-Input-IP/slut-TCP/start-Input-TCP/slut-Data/start-Input-Data/Slut
Jeg ønsker at lave TCP/IP-pakker via assembly. Disse skal kunne sendes via modem og netværkskortet. Jeg ved godt hvordan man sender til com-porten, men hvordan behandler modemet inputet? Skal man sende Header-start og slut koder? fx:
IP/start-Input-IP/slut-TCP/start-Input-TCP/slut-Data/start-Input-Data/Slut
Er du sikker på at du har lyst til at lave en implementering af TCP/IP _HELT_ fra grunden i DOS?!? Jeg har ikkke selv erfaringer med et sådan projekt, men der ligger en komplet implementering med mange af de gængse netværks programmer osv. her:
http://www.winsock.com/winsock/ws_src.htm#WSDLL
http://www.winsock.com/winsock/ws_src.htm#WSDLL
Jeg takker endnu engang for en fede side, den vil jeg helt sikkert benytte mig af i fremtiden!
Mit endelige mål med dette projekt er at programmere en firewall til Windows og Unix i assembly. Derfor vil jeg have fuld kontrol over modemet og netværkskortet. Jeg vil kunne samle og skille TCP/IP ad. Jeg vil også kunne sende pakker, så derfor har jeg brug for at vide hvordan netværkskortet og modemet virker, altså helt ned til sidste byte*S*
Men du skal have mange tak for din hjælp og hvis du har flere gode relevante sider på lager, vil jeg da også gerne se dem! Kan du hjælpe mig videre mod min firewall vil det også være fedt*S*
Mit endelige mål med dette projekt er at programmere en firewall til Windows og Unix i assembly. Derfor vil jeg have fuld kontrol over modemet og netværkskortet. Jeg vil kunne samle og skille TCP/IP ad. Jeg vil også kunne sende pakker, så derfor har jeg brug for at vide hvordan netværkskortet og modemet virker, altså helt ned til sidste byte*S*
Men du skal have mange tak for din hjælp og hvis du har flere gode relevante sider på lager, vil jeg da også gerne se dem! Kan du hjælpe mig videre mod min firewall vil det også være fedt*S*
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.