mboost-dp1
Asp.Net c#(Sharp)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hejsa.
Jeg er igang med at lave et forum til min hjemmeside.
Jeg har lavet 3 tables (User, Thread & Post)
Det er nemlig meningen jeg gerne vil lave min egen brugerDB.
Her er screens af min DB:
UserDB
ThreadDB
PostDB
Der skal nok også være en der hedder password under User, vil jeg mene?
Men det jeg gerne vil have afvide er hvordan det skal sættes op.
Om jeg skal have en side fx Forum.aspx, hvor man kan se alle Threads, og når man trykker derpå, kommer man ind på Thread.aspx, så man kan se alle post's?
Og hvis det lyder ok rigtigt kan i hjælpe mig med at lave det ( ihvertfald lidt guidens?)
Håber informationerne var ok, hvis i godt kunne tænke jer noget med kode eller screenshots eller noget skal jeg nok smide det op :)
Jeg har nemlig også fået lavet en kalender funktion, så vil gerne have users, med fødselsdage osv..
Jeg er igang med at lave et forum til min hjemmeside.
Jeg har lavet 3 tables (User, Thread & Post)
Det er nemlig meningen jeg gerne vil lave min egen brugerDB.
Her er screens af min DB:
UserDB
ThreadDB
PostDB
Der skal nok også være en der hedder password under User, vil jeg mene?
Men det jeg gerne vil have afvide er hvordan det skal sættes op.
Om jeg skal have en side fx Forum.aspx, hvor man kan se alle Threads, og når man trykker derpå, kommer man ind på Thread.aspx, så man kan se alle post's?
Og hvis det lyder ok rigtigt kan i hjælpe mig med at lave det ( ihvertfald lidt guidens?)
Håber informationerne var ok, hvis i godt kunne tænke jer noget med kode eller screenshots eller noget skal jeg nok smide det op :)
Jeg har nemlig også fået lavet en kalender funktion, så vil gerne have users, med fødselsdage osv..
det lader ikke til at du har vildt meget erfaring med ASP C# .net så jeg vil anbefalde dig at bruge membership klassen til at starte med
Jeg går på skolen i Aalborg, færdig om 1 år, så har rimelig styr på det, men jeg kan ikke komme i tanke om noget om hvordan man laver en membership db selv!
Først og fremmest skal du læse en SQL tutorial, og læse om normalisering og ordenlig navngivning af tabeller.
Og så laver du en relation mellem Thread og Post, så du har en one-to-many.
Herefter laver du en object representation, så Thread.Posts retunere en List<Post>
Du har også glemt en helt masse properties i dit database design, kig i mit forslag.
Du bør også læse op omkring JOINs hvis du ikke agter at benytte ORM, f.eks. Castle ActiveRecord (kan varmt anbefales).
[Users]
UserId
Username
Password
Country
Firstname
Lastname
[Thread]
ThreadId
UserId
Title
Created
Content
[Posts]
PostId
ThreadId
PostDate
Content
Og så laver du en relation mellem Thread og Post, så du har en one-to-many.
Herefter laver du en object representation, så Thread.Posts retunere en List<Post>
Du har også glemt en helt masse properties i dit database design, kig i mit forslag.
Du bør også læse op omkring JOINs hvis du ikke agter at benytte ORM, f.eks. Castle ActiveRecord (kan varmt anbefales).
2 skrev:det lader ikke til at du har vildt meget erfaring med ASP C# .net så jeg vil anbefalde dig at bruge membership klassen til at starte med
Det er rigtig dumt, ikke flexibelt nok, og lærer man ikke en skid af.
Personligt finder jeg hele IIS membership provider ideen elendig, og ikke noget seriøse udviklere bør benytte.
1 skrev:Jeg har nemlig også fået lavet en kalender funktion, så vil gerne have users, med fødselsdage osv..
I så fald, gem et DateTime object, istedet for alderen.
ie. erstart "Age" med "Birthday" som DateTime i dit database design.
Hele din problematik bygger på at du ikke har nogen som helst ide om hvad du foretager dig i din database.
Okay. det var meget hjælpsomme svar du kom med Windcape, iforhold til moisen hehe..
Hele idén ligger nemlig i at jeg vil lave min egen userDB istedet for at bruge den indbyggede, fordi jeg syntes den fungere af **** til når man skal ligge det op på servers osv..
Men når jeg har rettet databasen op, som du skrev Windcape, hvordan gør jeg så?
Kan du ligge en lille guide til mig?
Hele idén ligger nemlig i at jeg vil lave min egen userDB istedet for at bruge den indbyggede, fordi jeg syntes den fungere af **** til når man skal ligge det op på servers osv..
Men når jeg har rettet databasen op, som du skrev Windcape, hvordan gør jeg så?
Kan du ligge en lille guide til mig?
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.