mboost-dp1

asp:GridView opdaterer ikke

Gå til bund
Gravatar #1 - klh
14. jul. 2008 19:51
Hejsa!

Jeg sidder og er i gang med et lille projekt, hvor der blandt andet indgår en GridView til listning og redigering af nogle få databasefelter. Jeg bruger den "indbyggede" funktion til redigering, men der bliver ikke opdateret noget i databasen, og der bliver heller ikke sendt nogen exceptions.

Jeg har iøvrigt også tjekket, at de events der skal fyres af af kontrollen rent faktisk køres. Det gør de.

Koden er:

<asp:GridView ID="GridView2" runat="server" AutoGenerateColumns="False" DataSourceID="SqlDataSource2" DataKeyNames="DriftID">
<Columns>
<asp:CommandField CancelText="Fortryd" EditText="Rediger" ShowEditButton="True" UpdateText="Opdater" CausesValidation="false" />
<asp:BoundField DataField="DriftID" HeaderText="DriftID" InsertVisible="False" ReadOnly="True" SortExpression="DriftID" />
<asp:BoundField DataField="Dato" HeaderText="Dato" ReadOnly="True" SortExpression="DriftID" />
<asp:BoundField DataField="Meddelelse" HeaderText="Meddelelse" ReadOnly="True" SortExpression="DriftID" />
<asp:BoundField DataField="Type" HeaderText="Type" ReadOnly="True" SortExpression="DriftID" />
<asp:CheckBoxField DataField="Aktiv" HeaderText="Aktiv" SortExpression="DriftID" />
</Columns>
</asp:GridView>
<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource2" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:MFNConnectionString %>" SelectCommand="SELECT Drift.DriftID, Drift.Meddelelse, Drift.Dato, Drift.Aktiv, Type.Type FROM Drift INNER JOIN Type ON Drift.TypeID = Type.TypeID ORDER BY Drift.DriftID ASC"
UpdateCommand="UPDATE Drift SET Aktiv = @Aktiv WHERE (DriftID = @DriftID)">
<UpdateParameters>
<asp:Parameter Name="DriftID" Type="Int32" />
<asp:Parameter Name="Aktiv" Type="Boolean" />
</UpdateParameters>
</asp:SqlDataSource>

Nogen der har nogen bud på, hvad der kan være galt? Jeg har googlet som en gal de sidste mange timer uden held :/

På forhånd tak for hjælpen :)
Gravatar #2 - Cyrack
14. jul. 2008 21:26
Prøv at lave din checkbox (aktiv) om til et boundfield, eller sæt Checked='<%# Bind("Aktiv") %>' eller kan ASP ikke regne sammenhængen mellem parametren og feltet ud.
Gravatar #3 - klh
15. jul. 2008 09:39
Problemet er tilsyneladende løst nu - aner faktisk ikke hvad pokker der skete, idet jeg blot overførte projektet til en anden server. Koden er uændret.

Men tak for, at du tog dig tid til at hjælpe :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login