mboost-dp1

Apache 2.0.44 Server på WinXP

Gå til bund
Gravatar #1 - Phi|
4. feb. 2003 05:48
Greedings...
Er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre for at afhjælpe den, som jeg får hver gang jeg prøver at starte min apache server. Jeg er bare interesseret i at få den til at virke på min egen computer, for at lege med noget php.

Jeg har prøvet at ændre IP'en og porten til alt muligt forskelligt, men der er ikke noget der ser ud til at virke. Jeg har ikke noget IIS service til at køre, dvs. jeg kan ikke se at jeg har nogen IIS service kørenden, heller ikke inde i management af computeren.

Da jeg tidligere kørte Win2000 virkede serveren, også selv om jeg sad bag en firewall, så det kan ikke være firewallens skyld at jeg ikke kan få den op at køre.

Only one usage of each socket address (protocol/network address/port) is normally permitted. : make_sock: could not bind to address 192.168.1.55:80
Unable to open logs

På forhånd tak for alt hjælp.
//Phi|
Gravatar #2 - Simm
26. feb. 2003 19:09
En midlertidig løsning ville være at konfigurere Apache til at "lytte" på en anden port f.eks 81, for du har åbenbart en service kørende der lytter på port 80.

Men det er ikke holdbart, hvis du skal bruge serveren til at hoste hjemmesider

så hvis du sidder med WinXP Professional, så prøv at skrive:
NET STOP IISADMIN eller NET STOP W3SVC

Svarer den "Service IISADMIN stopping..." etc. så er det fordi IIS kører og stoppes (ku' tænkes at den måske ikke er kommet i "ComputerAdministration"-menuen ved en fejl)

Prøv derefter at starte Apache igen..
Gravatar #3 - skat3r
26. feb. 2003 19:11
Glem alt det der gå ind på: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/ og følg den og når du så skal have php4 også så går du bare ind på:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/
og følger instrukionen der.....

Held og lykke :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login